|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ALPER ALTIN (alperaltin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, islam dinini benimsemiş erken Türk topluluklarının mimarisi ve el sanatlarının örneklerle anlatılmasıdır. Öğrenciye islam sanatına Türklerin getirdiği katkıların kavratılması amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Orta Asya kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-9 Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliği bilincine ulaşma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türk topluluklarının islam inancı ve kültürü ile tanışması hakkında bilgi sahibi olmak |
PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Orta Asya Türk Kültür çevrelerinde yer alan yapıtların islam dini çevresinde gelişimini kavramak |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Bu dönemlerin İran ve Anadolu'da gelişecek olan Türk Sanatı üzerine etkilerini doğru değerlendirebilmek |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İslam dinini kabul eden ilk Türk toplulukları olan Karahanlılar, Gazneliler ve bu toplulukların ortaya koydukları mimari eserlerdir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Karahanlı Camileri | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Karahanlı Minareleri | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Karahanlı Hanları | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | Karahanlı Türbeleri | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 | Gazneli Sarayları | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 | Gazneli Minareleri | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | Gazneli Türbeleri | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Büyük Selçuklu Camileri | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | Büyük Selçuklu Camileri | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | Büyük Selçuklu Hanları | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | Büyük Selçuklu Hanları | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 | Büyük Selçuklu Medreseleri | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Büyük Selçuklu Türbeleri | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Büyük Selçuklu Türbeleri | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | CEZAR,Mustafa, Anadolu Öncesi Türklerde Şehircilik ve Mimarlık, İstanbul, 1977. | |
| 2 | ÇORUHLU, Yaşar, Türk Sanatının ABC’si, İstanbul 2000. | |
| 3 | C. Esat Arseven; Türk Sanatı Tarihi | |
| 4 | Robert Hillanbrand İslam Sanatı ve Mimarisi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 140 | ||