Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / SNT106 - SANAT TARİHİ

Kodu: SNT106 Adı: ANADOLU ÖNCESİ TÜRK SANATI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SANAT TARİHİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALPER ALTIN (alperaltin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, islam dinini benimsemiş erken Türk topluluklarının mimarisi ve el sanatlarının örneklerle anlatılmasıdır. Öğrenciye islam sanatına Türklerin getirdiği katkıların kavratılması amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Orta Asya kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak. PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma
PÇ-9 Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliği bilincine ulaşma
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Türk topluluklarının islam inancı ve kültürü ile tanışması hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma
PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Orta Asya Türk Kültür çevrelerinde yer alan yapıtların islam dini çevresinde gelişimini kavramak PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Bu dönemlerin İran ve Anadolu'da gelişecek olan Türk Sanatı üzerine etkilerini doğru değerlendirebilmek PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İslam dinini kabul eden ilk Türk toplulukları olan Karahanlılar, Gazneliler ve bu toplulukların ortaya koydukları mimari eserlerdir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Karahanlı Camileri Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Karahanlı Minareleri Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Karahanlı Hanları Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Karahanlı Türbeleri Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Gazneli Sarayları Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 Gazneli Minareleri Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Gazneli Türbeleri Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Büyük Selçuklu Camileri Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Büyük Selçuklu Camileri Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Büyük Selçuklu Hanları Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Büyük Selçuklu Hanları Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Büyük Selçuklu Medreseleri Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Büyük Selçuklu Türbeleri Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Büyük Selçuklu Türbeleri Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 CEZAR,Mustafa, Anadolu Öncesi Türklerde Şehircilik ve Mimarlık, İstanbul, 1977.
2 ÇORUHLU, Yaşar, Türk Sanatının ABC’si, İstanbul 2000.
3 C. Esat Arseven; Türk Sanatı Tarihi
4 Robert Hillanbrand İslam Sanatı ve Mimarisi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 5 25
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 5 25
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 3 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 4 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 140