|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALPER ALTIN (alperaltin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Selçukluların Anadolu’ya girmesinden, erken dönem beyliklerini de içerecek şekilde ikinci dönem beyliklerine kadar olan süreçte, Anadolu’da Selçuklu döneminde XIII. Yüzyılın ilk yarısına kadar yer alan camilerin özellikle tipolojik yönden ayrıntılı tanıtımı, irdelenmesi, sanatının oluşumu ve ilerideki sanatsal dönemlere olan etkileri kavratmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anadolu Selçuklu Tarihini ve Sosyal-Kültürel Hayatını tanır |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-7 Sanat Tarihi alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Anadolu Selçuklu Dönemi Yapı malzemesi ve elemanlarını kavrar |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma PÇ-8 Sanat Tarihi biliminin ulusal veya uluslar arası boyutta anlam ve öneminin farkına varmak; günümüze ulaşan sanat ve mimarlık ürünlerinin değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Mimariye yön veren dönem koşulları, bani faktörlerini öğrenir |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma PÇ-8 Sanat Tarihi biliminin ulusal veya uluslar arası boyutta anlam ve öneminin farkına varmak; günümüze ulaşan sanat ve mimarlık ürünlerinin değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Anadolu Selçuklu Tarihini ve Sosyal-Kültürel Hayatı, Anadolu Selçuklu Dönemi Yapı malzemesi ve elemanları,Mimariye yön veren dönem koşulları, bani faktörleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Anadolu Selçuklu Tarihinin genel çerçevesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Anadolu Selçuklu Devri Sosyal ve Kültürel Hayatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Anadolu Selçuklu Dönemi Mimari Süslemesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Anadolu Selçuklu Dönemi Külliyeleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Anadolu Selçuklu Dönemi Cami Mimarisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Anadolu Selçuklu Dönemi Cami Mimarisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Anadolu Selçuklu Dönemi Cami Mimarisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Anadolu Selçuklu Dönemi Cami Mimarisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Anadolu Selçuklu Dönemi Mescit Mimarisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Anadolu Selçuklu Dönemi Medrese Mimarisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Anadolu Selçuklu Dönemi Medrese Mimarisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Anadolu Selçuklu Dönemi Medrese Mimarisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Anadolu Selçuklu Dönemi Medrese Mimarisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Anadolu Selçuklu Dönemi Şifahane Mimarisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Anadolu Selçuklu Dönemi Kervansarayları, ACUN, Hakkı-VD. (Ed.), Ankara, 2007 | |
2 | Kuban, Doğan, Selçuklu Çağında Anadolu Sanatı, İstanbul, 2002 | |
3 | Kuran, Aptullah, Anadolu Medreseleri, Ankara, 1969 | |
4 | Önkal, Hakkı, Anadolu Selçuklu Türbeleri, Ankara, 1996 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |