|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALPER ALTIN (alperaltin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İslamiyet’in insanlara tebliği ile ortaya çıkmaya başlayan sanat ve kültürün oluşum süreci kapsamında ilk dönem İslam Kültürü ve Sanatı ve mimarisinin (Peygamber ve Dört Halife) temellerinin atılışı ve Emeviler döneminde geliştirilerek devam ettirilmesi, bu dönemlere ait kültür ve sanatın örneklerle öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanda konusuyla ilgili araştırma ve inceleme yapmayı öğrenir |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-8 Sanat Tarihi biliminin ulusal veya uluslar arası boyutta anlam ve öneminin farkına varmak; günümüze ulaşan sanat ve mimarlık ürünlerinin değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İlk İslam Devletlerini ve bu devletlerin sanat faaliyetlerini öğrenir |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-7 Sanat Tarihi alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sanat Tarihi alanında yapılan araştırmalar ile İslam Sanatı arasındaki ilişkiyi kavrar |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-11 Sanat ve mimarlık ürünlerine, kültürel mirasa ve çevresine sahip çıkabilme duyarlılığına sahip olabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Emevi Dönemi Dini Mimarisi örnekleri, Endülüs Emevi Dönemi Sanatı ve İslam Sanatına Katkısı, Abbasi Dönemi Dini Mimarinin Gelişmesi (Camiler ve Türbeler), | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Erken İslam Sanatı ve İslam Sanatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | İslam Devletleri nin kurulması ve Sanata olan yaklaşımlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Emevi Dönemi Dini Mimarisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Emevi Dönemi Sivil Mimarisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Emevi Dönemi Sanatının Etkilendiği Kültürler ve İzleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Emevilerin İslam Sanatına Kazandırdığı Üslup Özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Endülüs Emevileri ve yayıldığı Alanlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Endülüs Emevi Dönemi Sanatı ve İslam Sanatına Katkısı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Abbasi Dönemi ve Sanat Politikaları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Abbasi Döneminde İslam Şehirlerinin Kurulması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Abbasi Dönemi Dini Mimarinin Gelişmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Abbasi Sarayları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Emevi-Abbasi Sanatı karşılaştırması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Oleg Grabar, İslam Sanatının Oluşumu, 1986, | |
2 | Suut Kemal Yetkin, İslam Sanatı, İstanbul, 1965 | |
3 | Cresvel, Early Müslim Architecture, Part, I-II, Oxford, 1955 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |