|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE BUDAK (aysebudak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, anadolu türk sanatında beylikler dönemini tanıtmak, öne çıkan beyliklerin mimari ve sanatlarını örneklerle göstermek, birbileri ile olan yakınlık ve uzaklıklarını ve bunları etkileyen coğrafi koşulları öğretmektir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anadolu Türk Sanatının Beylikler evresini tanır |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Beyliklerin nüfuz bölgelerini, bu dönemin sanatında ortaya çıkan bölgesel üslupları ve etkileşimini kavrar. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Beylikleri ve mimari eserlerini tanır sanatını öğrenir |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Beylikler devri sanatının Selçuklu ve Osmanlı sanatıyla bağlantılarını ve aralarındaki ilişkiyi kavrar ve öğrenir. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-6 Sanat Tarihi alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme ve uygulayabilme becerisi edinme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Anadolu Selçuklu Devletinin yıkılışı ve 14. yüzyıl Anadolu'nun sosyal, kültürel ortamı.Eşrefoğlu, Karamanoğullar, Germiyanoğulları, Candaroğulları, Saruhanoğulları, Menteşe,Hamitoğulları, Aydınoğulları, Dulkadirli beylikleri mimarisi örnekleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Anadolu Selçuklu Devletinin yıkılışı ve 14. yüzyıl Anadolu'nun sosyal, kültürel ortamı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Beylikler ve Anadolu'daki güç dengeleri hakimiyet bölgeleri. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Eşrefoğlu beyliği mimarisi örnekleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Eretna dönemi mimari örnekleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Karamanoğulları beyliği eserlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Karamanoğulları beyliği eserlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Germiyanoğulları beyliği eserlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Candaroğulları beyliği eserlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Saruhanoğulları dönemi eserlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Menteşe Beyliği dönemi eserlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Hamitoğulları beyliği eserleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Aydınoğulları dönemi eserleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Dulkadirli dönemi eserlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Ramazanoğulları beyliği eserlerinin incelenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gönül Öney, Beylikler Devri Sanatı (13-15.yy), Ankara, 1990. | |
2 | Selçuklu ve Beylikler Devri Uygarlığı, (Editörler: Ali Uzay Peker-Kenan Bilici), Ankara, 2007, (Kültür Turizm Bakanlığı Yayınları). | |
3 | ASLANAPA Oktay, Yüzyıllar Boyu Türk Sanatı (11-14.yy), Ankara, 1979. | |
4 | KOLAY İlknur, Batı Anadolu 14. Yüzyıl Beylikler Mimarisinde Yapım Teknikleri, Ankara 1999. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 137 |