|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET ARI (ahmetari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Avrupa Orta Çağı ve Sanatını örneklerle tanıyıp anlamak. İtalya'da Rönesans düşüncesinin doğuşu ile yeni bir sanat anlayışının gelişimini tanıtmak. Mimarlık, heykel ve resim alanlarında farklı atölye ve ekolleri yorumlayabilecek bilgilerin edinilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Avurpa’da Ortaçağ siyasi dini ve kültürel çerçeve kapsamında sanat üretimini tanımlayıp anlamlandırabilecek. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hümanizma ve bireyin öne çıktığı 15. ve 16.yüzyıl Rönesans Sanatının eserlerle yorumlayabilecek |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-14 En geniş anlamıyla tarihsel çevreyi bir bütünsellik içerisinde kavrayabilir PÇ-16 Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | O dönemdeki farklı atölye ve ekolleri yorumlayabilecek. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sonraki dönemlerde Avrupa Sanatı’na temel oluşturacak bilgileri edinecektir. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ortaçağ Kültürü: Karolenj, Otto Uygarlığı, Romanesk ve Gotik Sanatı ve Mimarlığı. Bunu izleyen süreçte İtalya ve Kuzey Avrupa ülkelerinde Ön Rönesans, Erken Rönesans, Yüksek Rönesans dönemi mimari, resim, heykel sanatı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders içeriğinin tanıtılması ve giriş. Avrupa'da Ortaçağ Kültürü: Karolenj ve Otto Uygarlığı Sanatı Mimarisi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Avrupa'da Ortaçağ Kültürü: Romanesk ve Gotik Uygarlığı Sanatı Mimarisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Hümanizma ve Bireycilik, Ön Rönesans, Floransa ve Siena Ekolü. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Erken Rönesans, Floransa Ekolü. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Erken Rönesans, Floransa Ekolü | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Erken Rönesans, Venedik Ekolü | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Erken Rönesans, Kuzey Avrupa. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Erken Rönesans, Kuzey Avrupa | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Erken Rönesans, Kuzey Avrupa. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Yüksek Rönesans, Floransa. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Yüksek Rönesans, Roma ve Venedik. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Yüksek Rönesans, Kuzey Avrupa. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Rönesans düşüncesi ve sanatı ve Aydınlanma Çağı kültürü. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Genel sınava hazırlık. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Roth, M.L., (2000) Mimarlığın Öyküsü, İstanbul (429-477). | |
2 | Burckhardt, J., (1957) İtalya’da Rönesans Kültürü, 2 Cilt, Çev. Bekir Sıtkı Baykal, İstanbul | |
3 | Roth, L.( 2000), Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi, İstanbul | |
4 | Adams, L.(2000), Key monuments of the Italian Renaissance, Colo., Westview Boulder | |
5 | Berenson, B. (1980), The Italian Painters Of The Renaissance, N.Y, Cornell University Pres, Ithaca | |
6 | Braham, A. (1985), Italian Paintings Of The Sixteenth Century, National Gallery Pub., London | |
7 | 8 Kuran, A., (1986) “Rönesans Sanatı ve Mimarisi: 16. Yüzyıl”, Osmanlı ve Batı’da Çağdaş Kültürün Oluşumu, 16-18. Yüzyıl, Metis Kitabevi, İstanbul, (91-98) | |
8 | Vasari, G. (2013) Sanatçıların Hayat Hikayeleri, İstanbul | |
9 | Akyürek, E., (1998) Ortaçağdan Yeniçağ’a Felsefe ve Sanat,Kabalcı | |
10 | Rönesans'ın Serüveni, haz. Enis Batur, Sel Yayıncılık (İstanbul, 2016) | |
11 | Halil İnalcık, Rönesans Avrupası, İş Bankası Kültür Yayınları Tarih Dizisi (İstanbul, 2011) | |
12 | A. Johnson, Rönesans Sanatı, Dost Kitabevi (İstanbul 2013) | |
13 | Peter Burke, Avrupa'da Rönesans, çev. Uygur Abacı, Islık Yayınları Tarih Dizisi (İstanbul, 2016) | |
14 | Jacob Burckhardt, İtalya'da Rönesans Kültürü, çev. Bekir Sıtkı Baykal, Panama Yayıncılık (Istanbul 2020) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |