|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SAVAŞ MARAŞLI (savasmarasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Türk el sanatlarının türlerine göre ayırt edebilme, geleneksel türk el sanatlarının dönemsel analizini yapabilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türk El sanatlarının türlerine göre ayırt edebilme. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Geleneksel Türk el sanatlarının dönemsel analizlerini yapabilme |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türk-İslam el sanatının doğuşu ve gelişimini anlar |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Geleneksel Türk el sanatlarının estetik yorumlamasını gerçekleştirebilme. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Geleneksel el sanatlarında malzeme kullanımı, Geleneksel el sanatlarının kullanım alanları ve işlevsellikleri, Dokuma sanatı (Kumaş) ve örnekleri, Baskı sanatları, tezhip sanatı ve örnekleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Geleneksel el sanatına girişi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 2 | Malzeme kullanımı açısından Sınıflandırılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 3 | Kitap sanatlarına giriş | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 4 | Kitabın tarihsel gelişimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 5 | Cilt sanatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 6 | Cilt sanatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 7 | Cilt sanatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tezhip sanatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 10 | Tezhip sanatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 11 | Hat Sanatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 12 | Hat sanatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 13 | Ebru sanatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 14 | Halkari | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 15 | Kitap sanatlarında dönemler, üsluplar ve teknikler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Oktay Aslanapa, Türk Halı Sanatının Bin Yılı, İstanbul, 2005. | |
| 2 | ÖZTÜRK, İsmail, Geleneksel Türk El Sanatlarına Giriş, Ankara, 1998. | |
| 3 | Gönül Öney, Anadolu Selçuklu Mimari Süslemesi ve El Sanatları, İstanbul, 1992. | |
| 4 | Örcün Barışta, Türk El Sanatları, 1998 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 101 | ||