|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SAVAŞ MARAŞLI (savasmarasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SAVAŞ MARAŞLI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Türk el sanatlarının türlerine göre ayırt edebilme, geleneksel türk el sanatlarının dönemsel analizini yapabilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk El sanatlarının türlerine göre ayırt edebilme. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-10 Dünya Sanat Tarihi ve Türk Sanatı Tarihi arasında paralellik kurma bilgisine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Geleneksel Türk el sanatlarının dönemsel analizlerini yapabilme |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma PÇ-8 Sanat Tarihi biliminin ulusal veya uluslar arası boyutta anlam ve öneminin farkına varmak; günümüze ulaşan sanat ve mimarlık ürünlerinin değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk Dokuma sanatının tarihi gelişimini kavrayabilir. |
PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Geleneksel Türk el sanatlarının estetik yorumlamasını gerçekleştirebilme. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Geleneksel Türk el sanatlarının dönemsel analizleri, Türk Dokuma sanatının tarihi gelişimini, Geleneksel Türk el sanatlarının estetik yorumlama | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çini sanatına giriş | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Çini sanatının tarihsel gelişimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Anadolu Öncesi çini sanatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Anadolu Selçuklu çini sanatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Anadolu Selçuklu çini sanatında teknikler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Anadolu Selçuklu çini sanatında konular | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Osmanlı dönemi çini sanatına giriş | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Osmanlı dönemi çini sanatında teknikler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Osmanlı çini sanatında konular | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Osmanlı dönemi çini sanatında dönemler, üsluplar, konular | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | İznik çini okulu | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Kütahya çini | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Avanos çini atölyelerine ziyaret (Avanos Halk Eğitim merkezi ve yerel atölyeler) | Anlatma-uygulama |
15 | Çanakkale çini sanatının gelişimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Oktay Aslanapa, Türk Halı Sanatının Bin Yılı, İstanbul, 2005. | |
2 | ÖZTÜRK, İsmail, Geleneksel Türk El Sanatlarına Giriş, Ankara, 1998. | |
3 | Gönül Öney, Anadolu Selçuklu Mimari Süslemesi ve El Sanatları, İstanbul, 1992. | |
4 | Şerare Yetkin, Türk Halı Sanatı, İstanbul, 1973. | |
5 | ATALAY, Besim: Türk halıcılığı ve Uşak halıları. Ankara 1967. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 101 |