Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / SNT314 - SANAT TARİHİ

Kodu: SNT314 Adı: TÜRK-ISLAM EL SANATLARI II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SANAT TARİHİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SAVAŞ MARAŞLI (savasmarasli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SAVAŞ MARAŞLI,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Türk el sanatlarının türlerine göre ayırt edebilme, geleneksel türk el sanatlarının dönemsel analizini yapabilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türk El sanatlarının türlerine göre ayırt edebilme. PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma
PÇ-10 Dünya Sanat Tarihi ve Türk Sanatı Tarihi arasında paralellik kurma bilgisine sahip olma
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Geleneksel Türk el sanatlarının dönemsel analizlerini yapabilme PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma
PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma
PÇ-8 Sanat Tarihi biliminin ulusal veya uluslar arası boyutta anlam ve öneminin farkına varmak; günümüze ulaşan sanat ve mimarlık ürünlerinin değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türk Dokuma sanatının tarihi gelişimini kavrayabilir. PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Geleneksel Türk el sanatlarının estetik yorumlamasını gerçekleştirebilme. PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Geleneksel Türk el sanatlarının dönemsel analizleri, Türk Dokuma sanatının tarihi gelişimini, Geleneksel Türk el sanatlarının estetik yorumlama
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çini sanatına giriş Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Çini sanatının tarihsel gelişimi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Anadolu Öncesi çini sanatı Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Anadolu Selçuklu çini sanatı Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Anadolu Selçuklu çini sanatında teknikler Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 Anadolu Selçuklu çini sanatında konular Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Osmanlı dönemi çini sanatına giriş Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Osmanlı dönemi çini sanatında teknikler Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Osmanlı çini sanatında konular Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Osmanlı dönemi çini sanatında dönemler, üsluplar, konular Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 İznik çini okulu Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Kütahya çini Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Avanos çini atölyelerine ziyaret (Avanos Halk Eğitim merkezi ve yerel atölyeler) Anlatma-uygulama
15 Çanakkale çini sanatının gelişimi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Oktay Aslanapa, Türk Halı Sanatının Bin Yılı, İstanbul, 2005.
2 ÖZTÜRK, İsmail, Geleneksel Türk El Sanatlarına Giriş, Ankara, 1998.
3 Gönül Öney, Anadolu Selçuklu Mimari Süslemesi ve El Sanatları, İstanbul, 1992.
4 Şerare Yetkin, Türk Halı Sanatı, İstanbul, 1973.
5 ATALAY, Besim: Türk halıcılığı ve Uşak halıları. Ankara 1967.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 5 15
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 5 15
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 4 32
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 101