|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE BUDAK (aysebudak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel müze ve müzecilik bilgilerinin yanı sıra koruma ve sergileme tekniklerini öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Müzecilik bilimi ve müzeleri tanıması. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-8 Sanat Tarihi biliminin ulusal veya uluslar arası boyutta anlam ve öneminin farkına varmak; günümüze ulaşan sanat ve mimarlık ürünlerinin değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Müzecilik yöntemlerini uygulamak için gerekli bilgiyi edinir. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma PÇ-11 Sanat ve mimarlık ürünlerine, kültürel mirasa ve çevresine sahip çıkabilme duyarlılığına sahip olabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Taşınır kültür varlıklarının teşhir ve tanzimi |
PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma PÇ-9 Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliği bilincine ulaşma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Tescil ve kentsel sit çalışmaları. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Müzecilik bilimi, Müzecilik yöntemleri, Taşınır kültür varlıklarının teşhir ve tanzimi, Tescil ve kentsel sit çalışmaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Müzeciliğin tanımı ve tarihçesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Dünyada müzecilik uygulamalarından örnekler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Ülkemizde müzecilik çalışmalarının başlaması ve Osman Hamdi Bey | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Asar-ı atika nizamnamesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Müze çeşitleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarının tanımı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarının tasnif, tespit ve tescil çalışmaları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Taşınmaz kültür varlıklarının tescili | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Müze bölümleri (yönetim, depo vb) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Müzede teşhir düzenlemeleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Taşınır kültür varlıklarının teşhiri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Müze kazıları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Ören yerleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Eski Eser Tanımı ve Kaçakcılığının Önlenmesi Semineri Notları, Ankara 1989. | |
2 | GÜNDEL, A., Açıklamalı- İçtihatlı Eski Eser Hukuku, Seçkin Yayınevi, Ankara 1986. | |
3 | Shaw, Wendy Osmanlı Müzeciliği, İstanbul 2015. | |
4 | Önder, Mehmet, Türkiye Müzeleri, İstanbul 1999. | |
5 | Kollektif, geçmişten geceğe Türkiye’de müzecilik sempozyumu, İstanbul 2008. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 140 |