Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / SNT415 - SANAT TARİHİ

Kodu: SNT415 Adı: ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SANAT TARİHİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BESİM TOLGA UYAR (tolgauyar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencinin, modernizm, modernite, modern kavramları ve modern sanat kuramlarını öğrenmesi, 19. yüzyılda değişen sanat anlayışı ve modern sanat akımlarına ilişkin bilgi sahibi olması

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bu dersin sonunda öğrenci Modern sanat kavramlarını içselleştirerek sanat tarihi disiplini içinde kullanabilecektir. PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma
PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 19.yüzyıl modern sanat akımları ve sanatçıları hakkında bilgi sahibi olacaktır. PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-16 Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Dönemin sanat akımları ve kuramlarını öğrenecektir. PÇ-14 En geniş anlamıyla tarihsel çevreyi bir bütünsellik içerisinde kavrayabilir
PÇ-16 Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Ödev/proje hazırlama, bilgi toplama, problem ile ilgili analiz, sentez ve eleştiri yapma, derste etkin ve katılımcı olma alışkanlığı kazanacaktır. PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma
PÇ-3 Sanat Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Avrupa’da sanayi ve endüstri devirimi, siyasi ve toplumsal değişimler, Kültürel ortam ve sanat, Modernizm, modernleşmeve modern sanat, Yeni kent yeni mimarlık anlayışı. Fotoğraf ve sanat Yeni sanat kurumları, müzeler ve sergiler Sanat Akımları: Neoklasisizm, Oryantalizm, Romantizm, Sembolizm, Art Nouveau, Pre- Rafaelizm, İzlenimcilik, vd. Sanatçı tanıtımları, sanat yapıtı çözümleme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Aydınlanma Çağı, evrensellik, siyasal ve toplumsal değişim, teknolojik yenilikler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
2 Aydınlanma ve Modernizm Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
3 Akımlar ve örnekler üzerinde çözümlemeler: Oryantalizm Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
4 Akımlar ve örnekler üzerinde çözümlemeler: İdealizm: Neoklasisizm Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
5 Yeni kent ve mimarlık anlayışı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
6 19. yüzyılda kültürel ortam, modernlik ve sanat kurumları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
7 Akımlar ve örnekler üzerinde çözümlemeler: Romantizm Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Akımlar ve örnekler üzerinde çözümlemeler: Realizm, Art Nouveau Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
10 Akımlar ve örnekler üzerinde çözümlemeler: Sembolizm, Pre-Rafaelizm Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
11 Fotoğraf ve sanat Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
12 Akımlar ve örnekler üzerinde çözümlemeler: İzlenimcilik Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
13 Akımlar ve örnekler üzerinde çözümlemeler: İzlenmcilik, Japonizm, Nabiler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
14 Akımlar ve örnekler üzerinde çözümlemeler: Neo-İzlenimcilik, Post-İzlenimcilik Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
15 Genel sınava hazırlık Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 İnankur Z., (1997) 19. Yüzyıl Avrupasında Heykel ve Resim Sanatı, İstanbul
2 Baudelaire C., (2007) Modern Hayatın Ressamı, çev. Berktay A., İstanbul.
3 Burckhardt, J., (1957) İtalya’da Rönesans Kültürü, 2 Cilt, Çev. Bekir Sıtkı Baykal, İstanbul
4 Rosenblum R. – Janson H.W., (2004) 19th Century Art, New York: Hary and Abrams Inc.
5 Braham, A. (1985), Italian Paintings Of The Sixteenth Century, National Gallery Pub., London
6 Petra ten-Doesschate Chu.,(2003). Nineteenth Century European Art, Saddle River, New Jersey: Prentice Hall.
7 Anne Cauquelin, Çağdaş Sanat, çev. Özlem Avcı, Dost Kitabevi (Istanbnul, 2005)
8 Julian Stallabrass, Çağdaş Sanat Bir Tarihçe, İletişim Yayıncılık (Istanbul 2021)
9 Julian Stallabrass, Çağdaş Sanat Bir Tarihçe, İletişim Yayıncılık (Istanbul 2021)
10 Çağdaş Sanat Konuşmaları Serisi, Yapı Kredi Yayınları, 4 cilt
11 Michael Wilson, Çağdaş Sanat Nasıl Okunur, çev. Firdevs Candil Erdoğan, Hayalperest Yayınevi (İstanbul 2015)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 3 9
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 3 9
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 4 32
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 89