|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BESİM TOLGA UYAR (tolgauyar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin, modernizm, modernite, modern kavramları ve modern sanat kuramlarını öğrenmesi, 19. yüzyılda değişen sanat anlayışı ve modern sanat akımlarına ilişkin bilgi sahibi olması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda öğrenci Modern sanat kavramlarını içselleştirerek sanat tarihi disiplini içinde kullanabilecektir. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | 19.yüzyıl modern sanat akımları ve sanatçıları hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-16 Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dönemin sanat akımları ve kuramlarını öğrenecektir. |
PÇ-14 En geniş anlamıyla tarihsel çevreyi bir bütünsellik içerisinde kavrayabilir PÇ-16 Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Ödev/proje hazırlama, bilgi toplama, problem ile ilgili analiz, sentez ve eleştiri yapma, derste etkin ve katılımcı olma alışkanlığı kazanacaktır. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-3 Sanat Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Avrupa’da sanayi ve endüstri devirimi, siyasi ve toplumsal değişimler, Kültürel ortam ve sanat, Modernizm, modernleşmeve modern sanat, Yeni kent yeni mimarlık anlayışı. Fotoğraf ve sanat Yeni sanat kurumları, müzeler ve sergiler Sanat Akımları: Neoklasisizm, Oryantalizm, Romantizm, Sembolizm, Art Nouveau, Pre- Rafaelizm, İzlenimcilik, vd. Sanatçı tanıtımları, sanat yapıtı çözümleme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Aydınlanma Çağı, evrensellik, siyasal ve toplumsal değişim, teknolojik yenilikler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Aydınlanma ve Modernizm | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Akımlar ve örnekler üzerinde çözümlemeler: Oryantalizm | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Akımlar ve örnekler üzerinde çözümlemeler: İdealizm: Neoklasisizm | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Yeni kent ve mimarlık anlayışı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | 19. yüzyılda kültürel ortam, modernlik ve sanat kurumları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Akımlar ve örnekler üzerinde çözümlemeler: Romantizm | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Akımlar ve örnekler üzerinde çözümlemeler: Realizm, Art Nouveau | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Akımlar ve örnekler üzerinde çözümlemeler: Sembolizm, Pre-Rafaelizm | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Fotoğraf ve sanat | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Akımlar ve örnekler üzerinde çözümlemeler: İzlenimcilik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Akımlar ve örnekler üzerinde çözümlemeler: İzlenmcilik, Japonizm, Nabiler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Akımlar ve örnekler üzerinde çözümlemeler: Neo-İzlenimcilik, Post-İzlenimcilik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Genel sınava hazırlık | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İnankur Z., (1997) 19. Yüzyıl Avrupasında Heykel ve Resim Sanatı, İstanbul | |
2 | Baudelaire C., (2007) Modern Hayatın Ressamı, çev. Berktay A., İstanbul. | |
3 | Burckhardt, J., (1957) İtalya’da Rönesans Kültürü, 2 Cilt, Çev. Bekir Sıtkı Baykal, İstanbul | |
4 | Rosenblum R. – Janson H.W., (2004) 19th Century Art, New York: Hary and Abrams Inc. | |
5 | Braham, A. (1985), Italian Paintings Of The Sixteenth Century, National Gallery Pub., London | |
6 | Petra ten-Doesschate Chu.,(2003). Nineteenth Century European Art, Saddle River, New Jersey: Prentice Hall. | |
7 | Anne Cauquelin, Çağdaş Sanat, çev. Özlem Avcı, Dost Kitabevi (Istanbnul, 2005) | |
8 | Julian Stallabrass, Çağdaş Sanat Bir Tarihçe, İletişim Yayıncılık (Istanbul 2021) | |
9 | Julian Stallabrass, Çağdaş Sanat Bir Tarihçe, İletişim Yayıncılık (Istanbul 2021) | |
10 | Çağdaş Sanat Konuşmaları Serisi, Yapı Kredi Yayınları, 4 cilt | |
11 | Michael Wilson, Çağdaş Sanat Nasıl Okunur, çev. Firdevs Candil Erdoğan, Hayalperest Yayınevi (İstanbul 2015) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 3 | 9 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 89 |