Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / SNT410 - SANAT TARİHİ

Kodu: SNT410 Adı: ANADOLU KENTLERİ II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SANAT TARİHİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET ARI (ahmetari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Anadolu kentleri I dersinin devamı olarak, Bizans döneminde kurulan veya gelişen yerleşim birimlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Anadolu'da Bizans kentinin dokusunu kavrar ve Bizans şehirlerinin oluşmasında etkin olan yapı gruplarını tanır. PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma
PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma
PÇ-8 Sanat Tarihi biliminin ulusal veya uluslar arası boyutta anlam ve öneminin farkına varmak; günümüze ulaşan sanat ve mimarlık ürünlerinin değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bizans kentinin oluşumunu sağlayan sivil yapılar, üretim ve ticaret yapılarını tanır ve alanda karşılaştığı yapıları tanıyabilme ve değerlendirebilme yeteneği kazanır. PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-6 Sanat Tarihi alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme ve uygulayabilme becerisi edinme
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Bizans kentinin idaresi, mekansal ve sosyal yapısı hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-8 Sanat Tarihi biliminin ulusal veya uluslar arası boyutta anlam ve öneminin farkına varmak; günümüze ulaşan sanat ve mimarlık ürünlerinin değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Anadolu'da Bizans kentlerini isimleriyle birlikte tanımış olur ve Bizans dönemi Anadolu'su hakkında bilgi sahibi olur PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma
PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma
PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bizans kentinin dokusunu, Bizans kentinin oluşumunu sağlayan sivil yapılar, üretim ve ticari yapılar, dini yapılar Bizans kentinin idaresi, mekansal ve sosyal yapısı, Kentlerin kendi içerisinde hangi amaçlar doğrultusunda gruplara ayrıldığı
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bizans Döneminde kentlerin dönüşümü Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
2 Bizans dönemi Lycia. tarihi, yerleşim yerleri ve gelişimleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
3 Bizans Dönemi Myra Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
4 Bizans dönemi Phaselis Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
5 Bizans Dönemi Rhodiopolis Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
6 Bizans dönemi Side Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
7 Bizans dönemi Olympos Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Öğrenci sunumları. Her öğrenci bir Anadolu antik kenti hakkında sunum yapacak. Sunum, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
10 Öğrenci sunumları. Her öğrenci bir Anadolu antik kenti hakkında sunum yapacak. Sunum, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
11 Öğrenci sunumları. Her öğrenci bir Anadolu antik kenti hakkında sunum yapacak. Sunum, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
12 Öğrenci sunumları. Her öğrenci bir Anadolu antik kenti hakkında sunum yapacak. Sunum, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
13 Öğrenci sunumları. Her öğrenci bir Anadolu antik kenti hakkında sunum yapacak. Sunum, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
14 Öğrenci sunumları. Her öğrenci bir Anadolu antik kenti hakkında sunum yapacak. Sunum, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
15 Öğrenci sunumları. Her öğrenci bir Anadolu antik kenti hakkında sunum yapacak. Sunum, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ahunbay, Zeynep; (1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul.
2 Philip Niewöhner, The Archaeology of Byzantine Anatolia, Oxford, 2017
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 9-15 1 30
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 5 15
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 5 15
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 4 4
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 4 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 101