|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET ARI (ahmetari@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Anadolu kentleri I dersinin devamı olarak, Bizans döneminde kurulan veya gelişen yerleşim birimlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Anadolu'da Bizans kentinin dokusunu kavrar ve Bizans şehirlerinin oluşmasında etkin olan yapı gruplarını tanır. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma PÇ-8 Sanat Tarihi biliminin ulusal veya uluslar arası boyutta anlam ve öneminin farkına varmak; günümüze ulaşan sanat ve mimarlık ürünlerinin değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Bizans kentinin oluşumunu sağlayan sivil yapılar, üretim ve ticaret yapılarını tanır ve alanda karşılaştığı yapıları tanıyabilme ve değerlendirebilme yeteneği kazanır. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-6 Sanat Tarihi alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme ve uygulayabilme becerisi edinme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bizans kentinin idaresi, mekansal ve sosyal yapısı hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-8 Sanat Tarihi biliminin ulusal veya uluslar arası boyutta anlam ve öneminin farkına varmak; günümüze ulaşan sanat ve mimarlık ürünlerinin değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Anadolu'da Bizans kentlerini isimleriyle birlikte tanımış olur ve Bizans dönemi Anadolu'su hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bizans kentinin dokusunu, Bizans kentinin oluşumunu sağlayan sivil yapılar, üretim ve ticari yapılar, dini yapılar Bizans kentinin idaresi, mekansal ve sosyal yapısı, Kentlerin kendi içerisinde hangi amaçlar doğrultusunda gruplara ayrıldığı | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bizans Döneminde kentlerin dönüşümü | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 2 | Bizans dönemi Lycia. tarihi, yerleşim yerleri ve gelişimleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 3 | Bizans Dönemi Myra | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 4 | Bizans dönemi Phaselis | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 5 | Bizans Dönemi Rhodiopolis | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 6 | Bizans dönemi Side | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 7 | Bizans dönemi Olympos | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğrenci sunumları. Her öğrenci bir Anadolu antik kenti hakkında sunum yapacak. | Sunum, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 10 | Öğrenci sunumları. Her öğrenci bir Anadolu antik kenti hakkında sunum yapacak. | Sunum, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 11 | Öğrenci sunumları. Her öğrenci bir Anadolu antik kenti hakkında sunum yapacak. | Sunum, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 12 | Öğrenci sunumları. Her öğrenci bir Anadolu antik kenti hakkında sunum yapacak. | Sunum, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 13 | Öğrenci sunumları. Her öğrenci bir Anadolu antik kenti hakkında sunum yapacak. | Sunum, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 14 | Öğrenci sunumları. Her öğrenci bir Anadolu antik kenti hakkında sunum yapacak. | Sunum, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 15 | Öğrenci sunumları. Her öğrenci bir Anadolu antik kenti hakkında sunum yapacak. | Sunum, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ahunbay, Zeynep; (1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul. | |
| 2 | Philip Niewöhner, The Archaeology of Byzantine Anatolia, Oxford, 2017 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 9-15 | 1 | 30 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 30 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 101 | ||