|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | RECEP TEK (receptek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RECEP TEK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk halk edebiyatının temel kavramlarını ve kaynağını oluşturan eserleri ana hatlarıyla kavratmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türk halk edebiyatının temel kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Halk edebiyatının temel sözlü ve yazılı kaynakları hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türk halk edebiyatının temel eserlerini farklı disiplinler ile yorumlayabilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk halk edebiyatıyla ilgili temel kavramlar ile Türk halk edebiyatına dair belli başlı şahsiyet ve eserler üzerinde durulacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Anadolu'da Türk Edebiyatının Şekillenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Halk bilimi- halk edebiyatı ilişkisi. Halk Edebiyatı Kavramı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Halk Edebiyatı ve Halkbiliminin Kaynakları: Sözlü Kaynaklar-Yazılı Kaynaklar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | Halk Edebiyatı ve Halkbiliminin Kaynakları: Sözlü Kaynaklar-Yazılı Kaynaklar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 | Halk Edebiyatı ve Halkbiliminin Kaynakları: Sözlü Kaynaklar-Yazılı Kaynaklar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 | İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı-Sözlü Edebiyat | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı-Yazılı Edebiyat | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İslamiyet Sonrası Türk Halk Edebiyatı-Anonim Türk Halk Edebiyatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | İslamiyet Sonrası Türk Halk Edebiyatı-Anonim Türk Halk Edebiyatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | İslamiyet Sonrası Türk Halk Edebiyatı-Anonim Türk Halk Edebiyatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | İslamiyet Sonrası Türk Halk Edebiyatı-Dinî-Tasavvufî Halk Edebiyatı (Tasavvufun Kökeni, Tarikatların Ortaya Çıkaması: Tekkeler, Zaviyeler, Dinî-Tasavvufî Halk Edebiyatının Oluşumu, Genel Özellikleri, Tasavvuf Teorileri, Dinî-Tasavvufî Halk Edebiyatında Biçim ve Tür, Nazım Biçimleri ve Nazım Türleri) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 | İslamiyet Sonrası Türk Halk Edebiyatı-Dinî-Tasavvufî Halk Edebiyatı (Tasavvufun Kökeni, Tarikatların Ortaya Çıkaması: Tekkeler, Zaviyeler, Dinî-Tasavvufî Halk Edebiyatının Oluşumu, Genel Özellikleri, Tasavvuf Teorileri, Dinî-Tasavvufî Halk Edebiyatında Biçim ve Tür, Nazım Biçimleri ve Nazım Türleri) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | İslamiyet Sonrası Türk Halk Edebiyatı-Dinî-Tasavvufî Halk Edebiyatı (Tasavvufun Kökeni, Tarikatların Ortaya Çıkaması: Tekkeler, Zaviyeler, Dinî-Tasavvufî Halk Edebiyatının Oluşumu, Genel Özellikleri, Tasavvuf Teorileri, Dinî-Tasavvufî Halk Edebiyatında Biçim ve Tür, Nazım Biçimleri ve Nazım Türleri) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | İslamiyet Sonrası Türk Halk Edebiyatı-Dinî-Tasavvufî Halk Edebiyatı (Tasavvufun Kökeni, Tarikatların Ortaya Çıkaması: Tekkeler, Zaviyeler, Dinî-Tasavvufî Halk Edebiyatının Oluşumu, Genel Özellikleri, Tasavvuf Teorileri, Dinî-Tasavvufî Halk Edebiyatında Biçim ve Tür, Nazım Biçimleri ve Nazım Türleri) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Artun, Erman (2004) Türk Halk Edebiyatına Giriş İstanbul: Kitabevi Yayınları. | |
| 2 | Güzel, Abdurrahman ve Torun, Ali (2004) Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Akçağ Yayınları. | |
| 3 | Elçin, Şükrü (1998) Halk Edebiyatına Giriş, Ankara: Akçağ Yayınları. | |
| 4 | Türk Halk Edebiyatı El Kitabı (2004) Haz.: M. Öcal Oğuz, Metin Ekici vd., Ankara: Grafiker Yayınları. | |
| 5 | Artun, Erman (2004) Anonim Türk Halk Edebiyatı Nesri İstanbul: Kitabevi Yayınları. | |
| 6 | Güzel, Abdurrahman (2005) Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı, Ankara: Akçağ Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 4 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||