|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TUGBA GÖNEL SÖNMEZ (tugbagonel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TUGBA GÖNEL SÖNMEZ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk halk biliminin ortaya çıkma ve gelişme evrelerini incelemektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türk halk bilimi tarihi açısından önemli kişileri ve bilim adamlarını tanıyabilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türk halk bilimi tarihi açısından önemli dönüm noktalarını ve olayları öğrenir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türkiye’deki halk bilimi çalışmalarını bütünsel bir biçimde anlar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Halk bilimi disiplinin Türkiye’deki ve Avrupa’daki gelişimini kıyaslayarak karşılaştırmalı analizlerde bulunabilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk halk bilimi çalışmalarının başlama süreci ve gelişme evreleri incelenecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Halk biliminin ayak sesleri: Şiir ve İnşa | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Ahmet Vefik Paşa ve folklorun ilk kullanımı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Ziya Gökalp ve Halk Medeniyeti | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | Köprülü ve yeni bir ilim: Halkiyat | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 | Rıza Tevfik ve folklor | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 | Türk Ocakları: Halk bilimi ve ulusun inşası | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | Yöntemli çalışma arayışları: Türk Halk Bilgisi Derneği | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Halk biliminin ulusçu yeni yorumu: Halkevleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | Kent dernekleri ve turizmin keşfi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | Halk biliminin bilimsel yükselişi ve gözden düşüşü: Pertev Naili Boratav | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | Devletin yeniden halk bilimine ilgisi: Milli Folklor Enstitüsü | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 | Halk biliminin üniversiteye dönüşü: Mehmet Kaplan | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Uygulamalı halk bilimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | UNESCO ve halk bilimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, (haz.: M. Öcal Oğuz, Metin Ekici vd.), Grafiker Yay., Ankara 2004. | |
| 2 | YILDIRIM, Dursun, Türk Bitiği, Akçağ Yay., Ankara 1998. | |
| 3 | OĞUZ, M. Öcal, Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilimi, Akçağ Yay., Ankara 2002. | |
| 4 | ÖRNEK, S. Veyis, Türk Halkbilimi, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara 1995. | |
| 5 | ÖRNEK, S. Veyis, Türk Halkbilimi, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara 1995. | |
| 6 | BAYKURT, Şerif- Sait Evliyaoğlu, Türk Halkbilimi, Ankara 1988. | |
| 7 | ÇOBANOĞLU, Özkul, Halkbilimi Kuramları ve Araştıma Yöntemleri Tarihine Giriş, Akçağ Yay., Ankara 1999. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 4 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 130 | ||