|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KÜBRA YILDIZ ALTIN (kubrayildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Topluma ilişkin araştırma ve incelemelerde sosyolojinin imkan ve vasıtalarından yararlanmak ve sosyolojinin halk bilimine yönelik temel konuları hakkında bilgi vermektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sosyolojinin inceleme ve araştırma alanları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Halk bilimi ile sosyoloji arasındaki yakın bağı kavrar ve halk bilimi araştırmalarında sosyolojinin imkan ve vasıtalarından yararlanır. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Sosyolojinin imkan ve vasıtaları sayesinde Türkiye’deki halk bilimi çalışmalarını bütünsel bir biçimde kavrar. |
PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sosyoloji, epistemolojik ve kuramsal çerçevede ele alınarak, sosyolojinin halk bilimine de dönük temel tartışma alanları incelenecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Temel kavramlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Sosyolojinin yöntemleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Araştırma yöntem ve teknikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | Sosyolojide Temel Yaklaşımlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 | Toplumsal Değişme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 | Toplumsal değişme teorileri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | Küreselleşme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kültür ve Toplum | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | Türk sosyoloji tarihi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | Türk sosyologları I | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | Türk sosyologları II | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 | Kuramsal Yaklaşım ve Türk Sosyolojisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Sosyolojinin diğer disiplinler ile ilişkisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Genel değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | TEZCAN, Mahmut, Sosyolojiye Giriş, Anı Yay., Ankara 2000. | |
| 2 | SEZAL, İhsan, Sosyolojiye Giriş, Martı Yay., İstanbul 2002. | |
| 3 | FİTCHER, Joseph, Sosyoloji Nedir?, (çev.: Nilgün ÇELEBİ), Anı Yay., Ankara 1996. | |
| 4 | TATLICAN, Ümit, Sosyoloji ve Sosyal Teori Yazıları, Sentez Yay., Bursa 2011. | |
| 5 | BOZATAY, Ş. Anbarlı, Sosyoloji, Beta Basım Yayın, İstanbul 2014. | |
| 6 | SARIBAY, Ali Yaşar, Global Bir Bakışla Politik Sosyoloji, Everest Yay., İstanbul 2008. | |
| 7 | ÜLKEN, Hilmi Ziya, Dünyada ve Türkiye'de Sosyoloji Öğretim ve Araştırmaları, Kitabevi, İstanbul 2008. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 6 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 6 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 1 | 1 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||