|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BETÜL SÜRMELİ (betulsurmeli@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BETÜL SÜRMELİ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Atatürk ilke ve inkılaplarını kavramaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde tanımlayabilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Atatürk ilke ve inkılâplarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Lozan ile elde edilen kazanımları değerlendirir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Lozan Barış Antlaşması’nın önemi ve sonuçları, Türk İnkılâp hareketleri. Atatürk dönemi Türk dış politikası. Montrö Boğazlar sözleşmesi ve Hatay Meselesi. Türk inkılâbının dayandığı temel ilkeler ( Atatürk ilkeleri). II. Dünya Savaşı. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Lozan antlaşması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Siyasi hayatta yapılan inkılaplar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Ekonomik hayatta yapılan inkılaplar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | Hukuk alanında yapılan inkılaplar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 | Sosyal hayatta yapılan inkılaplar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 | Kültürel hayatta yapılan inkılaplar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | Musul Meselesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Mondrö Boğazlar Sözleşmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | Hatay’ın anavatana katılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | 1923-29 arası dış politika | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | 1923-29 arası dış politika | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 | II. Dünya Savaşı dönemi Türkiye | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Demokrat Parti dönemi Türkiye | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Atatürk’ün Hayatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Komisyon, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Gazi Kitabevi, Ankara 2007. | |
| 2 | AYBARS, Ergün, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, İzmir 1990. | |
| 3 | Kemal Atatürk, Nutuk I, II, III, İstanbul 1967. | |
| 4 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I, II, III, Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı Yay., Ankara 1990. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 4 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||