|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜBRA YILDIZ ALTIN (kubrayildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlara, eğitimde kullanılan ölçme araçlarına ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemlere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Halk bilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenirler. |
PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Halk bilimi teori ve kuramlarını epistomolojik temelleri ile öğrenerek, mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabilirler. |
PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Halk kültürüne dair tarih içinde geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabilirler. |
PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Halkbilimi ürünlerinin çözümlenmesinde kullanılan belli başlı kuramlar ve yöntemler incelenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Halk kavramı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Halk bilimi Kuramlarını adlandırma ve sınıflandırma denemeleri. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Erken dönem mit ve masal kuramları. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Fin yöntemi ve “Urform” sorunu. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | A. Olrik’in “Epik kuralları”. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
6 | Psikanaliz ve “Arketip”ik yaklaşımlar. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
7 | Max Luthi ve masalın metinselliği. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Raglan ve geleneksel kahraman. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
10 | Hosbawm ve soylu eşkıya. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Bascom ve folklorun dört işlevi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevapa Yöntemi |
12 | Von Sydow ve “eikotip”. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Propp biçimciliği ve masal. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Alan Dundes’in “Halk”ı. | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Uygulamalı halk bilimi ve sonrası. | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çobanoğlu, Özkul, Halkbilimi Kuramları ve Tarihine Giriş, Akçağ Yay, Ankara 1999. | |
2 | Ekici, Metin, Halkbilgisi Yöntemleri, Geleneksel Yay., Ankara 2004. | |
3 | Darson, R., Günümüz Folklor Kuramları, Ege Ü. Yay., 1984. | |
4 | Oğuz, Öcal, Türk Dünyası Halkbiliminde Yöntem Sorunları, Akçağ Yay., 2000. | |
5 | Oğuz, Öcal, Türk Dünyası Halkbiliminde Yöntem Sorunları, Akçağ Yay., 2000. | |
6 | Oğuz, Öcal, Türk Dünyası Halkbiliminde Yöntem Sorunları, Akçağ Yay., 2000. | |
7 | Oğuz, Öcal, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay., 2004. | |
8 | Oğuz, M. Öcal vd., Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 1-4, Geleneklsel Yay., Ankara 2006. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 4 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 4 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |