|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KÜBRA YILDIZ ALTIN (kubrayildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlara, eğitimde kullanılan ölçme araçlarına ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemlere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Halk bilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenirler. |
PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Halk bilimi teori ve kuramlarını epistomolojik temelleri ile öğrenerek, mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabilirler. |
PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Halk kültürüne dair tarih içinde geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabilirler. |
PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Halkbilimi ürünlerinin çözümlenmesinde kullanılan belli başlı kuramlar ve yöntemler incelenecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Temel kaynaklar, temel kavramlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Dünyada halkbilimi çalışmaları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Folklore terimi üzerine | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Erken Dönem Halkbilimi Kuramları 1 | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Erken Dönem Halkbilimi Kuramları 2 | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 6 | Metin Merkezli Halkbilimi Kuramları: Tarihi-Coğrafi Fin Okulu | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 7 | Metin Merkezli Halkbilimi Kuramları: Tarihi Yeniden Kurma, Evrimsel, Psikanalitik | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Metin Merkezli Halkbilimi Kuramları: Mit- Ritüel, Tarihi-Kültürel, Biyolojik, Seçkin Kültürün Dibe Batması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 10 | Metin Merkezli Halkbilimi Kuramları: İdeolojik, Kültürlerarası, Yığın Kültürü | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Yapısal halkbilimi kuramları: Kahramanın Biyografisini Çözümleme Yöntemleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevapa Yöntemi |
| 12 | Yapısal halkbilimi kuramları: Anlatı Çözümleme Yöntemleri-V. Propp Yöntemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Yapısal halkbilimi kuramları: C. L. Strauss | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Kuram çalışmalarından somut örnekler | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Genel değerlendirme ve içeriklerin özetlenmesi | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çobanoğlu, Özkul, Halkbilimi Kuramları ve Tarihine Giriş, Akçağ Yay, Ankara 1999. | |
| 2 | Ekici, Metin, Halkbilgisi Yöntemleri, Geleneksel Yay., Ankara 2004. | |
| 3 | Darson, R., Günümüz Folklor Kuramları, Ege Ü. Yay., 1984. | |
| 4 | Oğuz, Öcal, Türk Dünyası Halkbiliminde Yöntem Sorunları, Akçağ Yay., 2000. | |
| 5 | Oğuz, Öcal, Türk Dünyası Halkbiliminde Yöntem Sorunları, Akçağ Yay., 2000. | |
| 6 | Oğuz, Öcal, Türk Dünyası Halkbiliminde Yöntem Sorunları, Akçağ Yay., 2000. | |
| 7 | Oğuz, Öcal, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay., 2004. | |
| 8 | Oğuz, M. Öcal vd., Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 1-4, Geleneklsel Yay., Ankara 2006. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 8 | 4 | 32 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 4 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||