|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KAMİLE SERBEST (kamileserbest@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Anonim halk edebiyatı hakkında bilgi vermek, anonim türlerle ilgili yapılan araştırmalar ve bu araştırmalarda kullanılan yöntemler hakkında bilgi edindirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Anonim türlerle ilgili yapılan araştırmalar ve bu araştırmalarda kullanılan yöntemler hakkında bilgi edinirler. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Anonim türlerin yaratım, aktarım ve yayılma koşullarını kavrar. |
PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Anonim türlerin şekil ve içerik özelliklerini kavrar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Anonim halk edebiyatı içerisine giren türler, bu türler üzerine yapılan araştırmalar ve bu araştırmalarda kullanılan yöntemleri kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sözlü kültür ortamı ve özellikleri, anonim halk edebiyatının özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Türk inanç ve mitik düşünce sistemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Türk mit metinlerinden örnekler, Türk mitolojisinin özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | Efsane türü ve özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Örnek Olay Yöntemi |
| 5 | Memorat ve halk inançları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Örnek Olay Yöntemi |
| 6 | Masal türü ve özellikleri, Türk masallarında motif ve tipler, Masal metinlerinin incelenme yöntemleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Modüler Öğretim |
| 7 | Masal türü ve özellikleri, Türk masallarında motif ve tipler, Masal metinlerinin incelenme yöntemleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Modüler Öğretim |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Destanların yaratım ve aktarımı Destan tanımları ve Türk destanlarının sınıflandırılması Sözlü tarih ve destan ilişkisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | Destanların yaratım ve aktarımı Destan tanımları ve Türk destanlarının sınıflandırılması Sözlü tarih ve destan ilişkisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | Halk hikayesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | Fıkra terimi, tanımı ve özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma Yöntemi |
| 13 | Atasözü ve deyimler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Dua ve beddualar, Halk tiyatrosu | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Modüler Öğretim |
| 15 | Halk tiyatrosu | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Modüler Öğretim |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Akalın, L. Sami, Türk Manileri, Başbakanlık Kültür Yayınları, İstanbul, 1972. | |
| 2 | Akalın, L. Sami, Alkışlar ve Kargışlar, Kültür Bakanlığı Yayınları, 1990. | |
| 3 | Aksoy, Ömer Asım, Atasözleri ve Deyimler, Türk Dil Kurumu Yayınları, 1965. | |
| 4 | Boratav, Pertev Naili, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, Gerçek Yayınevi, İstanbul 1978. | |
| 5 | Duymaz, Ali, Tekerlemeler, Akçağ Yayınları, Ankara 2002. | |
| 6 | Elçin, Şükrü, Anadolu Köy Ortaoyunları (Köy Tiyatrosu), TKAE Yayınları, Ankara 1977. | |
| 7 | Elçin, Şükrü, Halk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yayınları, Ankara 1986. | |
| 8 | Kaya, Doğan, Anonim Halk Şiiri, Ankara 1999. | |
| 9 | Oğuz, M Öcal, vd. Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara 2007. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, Kitaplar, Projeksiyon, Cd | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 5 | 35 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 4 | 12 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 156 | ||