|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BURAK BEKEN (burakbeken@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Klasik Türk edebiyatının genel özellikleri ile bu edebiyatın önemli sanatçıları ve eserlerini kavratmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Klasik Türk edebiyatının genel özelliklerini kavrar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Eski Türk Edebiyatında 13 ve 14. asır genel özelliklerini ve bu asırlarda eser vermiş Ahmed Fakih, Hoca Dehhani, Aşık Paşa, Gülşehri gibi şairleri öğrenir. |
PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Döneme ait metinleri inceleyebilir. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Klasik Türk Edebiyatının genel özellikleri ile bu edebiyatın önemli sanatçıları ve eserleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | 13. 14. yy. edebiyatının genel özellikleri | Anlatma |
| 2 | Sultan Veled, Ahmed Fakih, Hoca Dehhani, Şeyyad Hamza | Anlatma |
| 3 | Nesimi, Gülşehri, Aşık Paşa, Kadı Burhaneddin | Anlatma |
| 4 | 15. yy. Çağatay sahası ve Ali Şir Nevayi, 15. yy. Anadolu Sahası | Anlatma |
| 5 | Ahmed-i Dai, Şeyhi Ahmed Paşa, Necati | Anlatma |
| 6 | Avni, Adli, Cem Sultan Süleyman Çelebi, Yazıcıoğlu Mehmed, Hamdullah Hamdi | Anlatma |
| 7 | Necati, Şeyhi, Ahmed Paşa Şiirleri Üzerine Çalışmalar | Anlatma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 16. yy. Eski Türk Edebiyatının Genel Özellikleri Zati, Hayalî, Nevi | Anlatma |
| 10 | Baki, Fuzulî | Anlatma |
| 11 | Taşlıcalı Yahya | Anlatma |
| 12 | 17. yy. Türk edebiyatının genel özellikleri. Sebk-I Hindî, Hikemi Şiir | Anlatma |
| 13 | Nefi, Şeyhülislam Yahya, Naili, Neşati, Nabi | Anlatma |
| 14 | 18. yy. Türk edebiyatının genel özellikleri, Nedim | Anlatma |
| 15 | Şeyh Galib | Anlatma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | İsen, Mustafa; Filiz Kılıç vd., Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Ankara, 2009 | |
| 2 | Mengi, Mine, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara, 2008. | |
| 3 | Coşkun, Menderes, Sözün Büyüsü, Edebi Sanatlar, İstanbul, 2010. | |
| 4 | Banarlı, Nihad Sami, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi I, II, İstanbul, 1971. | |
| 5 | Yavuz, Kemal, Gülşehri'nin Mantıkuttayr'ı, http://ekitap.kulturturizm.gov.tr/belge/1-75514/gulsehrimantikut-tayr.html, 13.11.2011. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, Kitaplar, Projeksiyon, Cd | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 4 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||