|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KÜBRA YILDIZ ALTIN (kubrayildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk destanlarının niteliğini, kaynaklarını, temel ve yan unsurlarını çağlara ve bölgelere göre mukayeseli olarak kavratmak, halk bilimi açısından incelemek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler, Türk destanlarını çağlara ve dönemlere göre tip, kaynak, temel ve yan unsurlar açısından karşılaştırabilirler. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türk destanlarını icracıları ve içerik açısından halk bilimsel inceleyebilme yeteneği kazanırlar. |
PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Destan inceleme ve araştırmada kullanılan kavram ve terimleri değerlendirebilirler. |
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Sözlü kültür ürünleri arasındaki ilişkiyi açıklayabilirler. |
PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk destanlarının oluşum süreçleri, temel kavramları, icracıları, destanların sınıflandırılması ve destan metinleri incelenecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Destan Kavramı ve Destanın gelişme devreleri | Anlatma, Tartışma |
| 2 | Destan Araştırmalarında Kullanılan Terimler | Anlatma, Tartışma |
| 3 | Destan Metinlerini İnceleme Yöntemleri (Metin Merkezli) | Anlatma, Tartışma |
| 4 | Destan Metinlerini İnceleme Yöntemleri (Bağlam Merkezli) | Anlatma, Tartışma |
| 5 | Türk Epik Destan Araştırmalarının Tarihçesi | Anlatma, Tartışma |
| 6 | Türk Destanlarının Tasnifi | Anlatma, Tartışma |
| 7 | Destanların Dil, Üslup ve Kompozisyon Özellikleri | Anlatma, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Destan Geleneğinde Tematik Yapı Özellikleri | Anlatma, Tartışma |
| 10 | Türk Epik Destan Geleneğinde Tipler | Anlatma, Tartışma |
| 11 | Oğuz Kağan Destanı | Anlatma, Tartışma |
| 12 | Oğuznamecilik Geleneği | Anlatma, Tartışma |
| 13 | Dede Korkut Kitabı | Anlatma, Tartışma |
| 14 | Dede Korkut Kitabı | Anlatma, Tartışma |
| 15 | Dede Korkut Kitabı | Anlatma, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Köprülü, Fuat, Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ Yay, Ankara 2003. | |
| 2 | Sakaoğlu, Saim-Ali Duymaz, İislamiyet Öncesi Destanları, Ötüken Yay, İstanbul 2002. | |
| 3 | Reichl, Karl, Türk Boylarının Destanları: Gelenekler, Şekiller, Şiir Yapısı. Çev. Metin Ekici, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara 2002. | |
| 4 | Sakaoğlu, Saim, Dede Korkut Kitabı, İnc. Derl. Akt. I - II, Konya 1998. | |
| 5 | Çetin, İsmet, Türk Edebiyatında Hz. Ali Cenknameleri, Kültür Bak. Yay., Ankara 1997. | |
| 6 | Çobanoğlu, Özkul, Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Akçağ Yay., Ankara 2003. | |
| 7 | Çobanoğlu, Özkul, Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Akçağ Yay., Ankara 2003. | |
| 8 | Ögel, Bahaeddin, İslamiyetten Önce Türk Kültür Tarihi, Türk Tarih Kurumu Yay. Ankara 1988. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 4 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 7 | 4 | 28 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||