|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EYÜP CAN EKİNCİ (eyupcanekinci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYDAN ENER SU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin 19. yüzyıl Türk edebiyatı hakkında temel düzeyde tartışma ve bilimsel araştırma yürütebilecek bilgi ve becerilerle donatılması. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tarihsel, toplumsal, kültürel ve edebî bir olgu olarak modernleşmeyi tanımlar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Avrupa modernleşmesi ile Osmanlı modernleşmesinin benzerliklerini ve farklarını ayırt eder. |
PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Tanzimat Dönemi 1. kuşak şairlerinin metinlerini çözümler. |
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Tanzimat dönemi 2. Kuşak, Ara Nesil ve Servet-i Fünun şiir ve romanının önde gelen 16metinlerini inceler. |
PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Edebiyat eleştirisi için gerekli olan asgari tarihsel ve kuramsal birikimin kazandırılmasına giriş. Türk edebiyatının modernleşme sürecinin 19. yüzyılı kapsayan bölümü hakkında temel bilgilerin edinilmesi; bu dönemin başlıca edebiyatçılarının ve metinlerinin tanınması ve incelenmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Başlangıcından Tanzimat Dönemine Kadar Türk Siyasi Sosyal ve Edebî Hayatında Yenileşme Hareketleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Tanzimat Döneminde Gazetecilik, Roman, Hikâye, Şiir, Tiyatro Türleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Metin inceleme Yöntemleri (Şiir, Roman, Hikâye, Tiyatro) | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Tanzimat Fermanı / Tanzimat Dönemi 1. Kuşak Sanatçıları (İ. Şinasi, Ziya Paşa, Namık Kemal) | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Tanzimat Dönemi 1. Kuşak Sanatçıları (İ. Şinasi, Ziya Paşa, Namık Kemal) | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 6 | Tanzimat Dönemi 1. Kuşak Sanatçıları (A. Mithat Efendi, Şemsettin Sami) | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 7 | Tanzimat Dönemi 2. Kuşak Sanatçıları (Recaizade Mahmut Ekrem, Nabizade Nazım) | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tanzimat Dönemi 2. Kuşak Sanatçıları (Abdülhak Hamit Tarhan, Muallim Naci) | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 10 | Ara Nesil Sanatçıları ve Faaliyetleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Ara Nesil Sanatçıları ve Faaliyetleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 12 | Servet-i Fünun Dönemi Türk Edebiyatı (Genel Özellikleri, Edebiyat-Sosyal Hayat Bağlantısı) | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Servet-i Fünun Şiiri (Tevfik Fikret, Cenap Şahabettin) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Servet-i Fünun Romanı (Halit Ziya Uşaklıgil, Mehmet Rauf) | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Servet-i Fünun Romanı (Halit Ziya Uşaklıgil, Mehmet Rauf) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Korkmaz, Ramazan, ed. Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı 1839-2000, Grafiker Yay., Ankara 2005. | |
| 2 | Namık Kemal, İntibah: Sergüzeşt-i Ali Bey, hzl. Mustafa Nihat Özön, Remzi Kitabevi, İstanbul 1971 | |
| 3 | Ahmet Mithat, Felatun Bey ile Rakım Efendi, Enderun Yayınları, İstanbul 1994. | |
| 4 | Enginün, İnci, Abdülhak Hâmid Tarhan, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara 1986. | |
| 5 | Recaizade Mahmut Ekrem, Araba Sevdası, hz. Seyit Kemal Karaalioğlu, İnkılâp Yayınevi, İstanbul ty. | |
| 6 | Kaplan, Mehmet, İnci Enginün ve Birol Emil. Yeni Türk Edebiyatı Antolojisi IV, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul 1982. | |
| 7 | Enginün, İnci, Abdülhak Hâmid Tarhan, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara 1986. | |
| 8 | Gariper, Cafer, “Geçiş Dönemi: Ara Nesil”, Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı 1839-2000. Ed. Ramazan Korkmaz, Grafiker Yayıncılık, Ankara 2005,s. 113-30. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 4 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||