|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | RECEP TEK (receptek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk halk hikâyeleri alanında yapılan çalışmalar hakkında genel bilgi vermek ve geleneğin geçirdiği dönüşümleri öğrencilere aktarmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Halk hikâyelerinin kökenleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Halk hikâyelerinin genel özelliklerini kavrar. |
PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Halk hikâyelerini tasnif edebilir. |
PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Halk hikâyelerinin kökenleri, hikâyeleri tasnif ve tahlil etme metotları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Halk Hikayesi Nedir? | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Halk hikâyelerinin şekil özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Halk hikâyelerinin muhteva özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | Halk Hikayelerinin Kaynakları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 | Halk Hikayelerinin Bölümleri ve Halk Hikayelerinin Sınıflandırılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 | Halk Hikayesi İnceleme Yöntemleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | Halk Hikayesi İnceleme Yöntemleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Halk Hikayeleri Üzerine Yapılan Çalışmalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | Köroğlu Hikayeleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | Dede Korkut, Meddah ve Realist İstanbul Halk Hikayeleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | Halk Hikayesi Metinleri İnceleme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 | Halk Hikayesi Metinleri İnceleme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Halk Hikayesi Metinleri İnceleme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Halk Hikayesi Metinleri İnceleme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Elçin, Şükrü, Halk Edebiyatına Giriş, Akçağ Yayınları, Ankara 1998. | |
| 2 | Oğuz, M. Öcal vd. Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayıncılık, Ankara 2004. | |
| 3 | Güzel, Abdurrahman-Torun Ali, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ Yayınları, Ankara 2004. | |
| 4 | Gökyay, Orhan Şaik, Dedem Korkudun Kitabı, İstanbul 1973. | |
| 5 | Gökyay, Orhan Şaik, Dedem Korkudun Kitabı, İstanbul 1973. | |
| 6 | Saim Sakaoğlu, Halk Hikâyeleri, Anadolu Üniv. Yay., Eskişehir, 2011. | |
| 7 | İlhan Başgöz, Folklor Yazıları, Adam Yayınları, 1986. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitapları, Konu ile İlgili Makaleler, Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 7 | 35 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 5 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||