|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KÜBRA YILDIZ ALTIN (kubrayildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Kültürel animasyon kavramı, halkbilimi öğeleri ile birlikte ele alınacaktır. Ayrıca derste, “kültürel animasyon” kavramına, kültürel öğelerin sürekliliğini sağlarken içlerinin boşaltılmadan dolaşıma sunulması bağlamında yaklaşılacaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türk kültürünün somut ve somut olmayan kültürel mirasının kültürel animasyon tasarımı çerçevesinde yeniden değerlendirilmesi konusunda akademik, eleştirel bir bakış kazanacaklar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kültürel öğelerin animasyon, kültür turizmi, kültür yönetimi, kültür politikaları ve kültür endüstrisi alanlarında pratik kullanımlarını deneyimleyecekler. |
PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kültüre ilişkin unsurların animasyonda kullanımını değerlendirebileceklerdir. |
PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kültürel animasyon kavramına teorik yaklaşımlar, Kültür endüstrisi, kültür ekonomisi ve kültürel animasyon somut olmayan kültürel mirasın animasyon stratejilerindeki yeri ve kültürel miras yönetimi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Temel kavramlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Dünyada Animasyonun Gelişimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Walt Disney ve Disney Şirketi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Türkiye'de Animasyonun Tarihi Gelişimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Türkiye'de animasyon ve TRT | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 6 | Türkiye'de çizgi film sektörü | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 7 | Görsel Tasarım ve Çizgi filmler | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Görsel İletişim ve Tasarım | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 10 | Görsel iletişim tasarımı ve kültürel değerler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Türk Çizgi filmlerinde kültürel kodlamalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 12 | Nevşehir Turizmi ve Kültürel Animasyon | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Halk kültürü temsillerinde öz oryantalist yaklaşımlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Kültürel mirası koruma ve sanal gerçeklik | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Berger, John, Görme Biçimleri, çev. Yurdanur Salman, Metis, İstanbul 2006. | |
| 2 | Gürçayır, Selcan, Folklorun Sahtesi: Fakelore, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2007. | |
| 3 | Methews, Ryan & Wacker, Watts, Senin Hikayen Ne? MedieCat Yayınları, İstanbul 1999. | |
| 4 | Oğuz, Öcal, Küreselleşme ve Uygulamalı Halk Bilimi, Akçağ Yayınları, Ankara 2002. | |
| 5 | Rapeille, Clotaire, Kültür Kodu, Fgp Yayıncılık, İstanbul 2009. | |
| 6 | Ritzer, George, Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2003. | |
| 7 | Simmons, Annette, Etkileme ve İkna Sanatında Hikâyenin Gücü, çev. Gökçesu Tamer, MediaCat Yayınları, İstanbul 2008. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 4 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 4 | 4 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||