|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TUGBA GÖNEL SÖNMEZ (tugbagonel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Müzelerin kuramsal, bağlamsal oluşma zeminini tarihsel süreç içinde değerlendirerek halkbilim müzelerinin bütün bu müze fotoğrafı içindeki yerini tayin etmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dünya ve Türk müzecilik tarihi hakkında genel bir bakış açısına sahip olur. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Müze kavramı hakkında derin bir bilgi birikimi için bir başlangıç yapar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Halkbilim müzelerinin kültürü koruma, geleceğe taşıma, arşivleme ve kültürden bir endüstrisi yaratma kaygılarının bir parçası olarak belirdiğini kavrar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Müzecilik: Tarihi veriler, temel kavramlar ve yaklaşımlar, müzecilik tarihi, türleri, etkinlik ve uygulamaları, müze ekonomisi ve yönetimi müze mimarisi ve elektroniği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanışma, karşılıklı beklenti ve sorumlulukların görüşülmesi, konuluğun verilmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Gelenekten sürdürülebilirliğe koruma, hatırlama, aktarma kaygısı: Neden müze? | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Doğum Tarihi: MÖ 100.000-40.000: Dünya müzecilik tarihi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Her toplum farklı anımsar: Türk kültüründe müze algısı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Oyuncaklar müze nesnesi olursa: Müzeciliğin değişen yüzü ve bin bir çeşit müze. | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 6 | Ankara Etnografya Müzesi’ne bir gezi: Halkbilim müzeciliği. | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 7 | Kültürün Kurumsal Melekleri: UNESCO, ICOM, MINOM, EMF. | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Seçilen geçmişler: Halkbilim müzeciliğinde koleksiyon oluşturma, sergileme. | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 10 | SOKÜM Müze ziyareti: Sözel belleğin müzelenmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Skanzens: Open Air Museums: Dünyadaki halkbilim müzeleri ve çalışmaları. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 12 | Müzesi gezisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Müze ziyareti | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Dönem değerlendirmesi | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Dönem değerlendirmesi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Artun, Ali,Tarih Sahneleri Sanat Müzeleri 1-2, İletişim Yayınları, İstanbul, 2006. | |
| 2 | Gerçek, Ferruh, Türk Müzeciliği, KBY, Ankara, 1999. | |
| 3 | Oğuz, M. Öcal, Türkiye’de Halkbilimi Müzeciliği ve Sorunları Sempozyum Bildirileri, Ankara, Gazi THBMER Yayını,2003. | |
| 4 | Önder, Mehmet, Tan, Nail vd., Folklor Açık Hava Müzelerinin Türkiye’de Kurulma İmkânları Sempozyum Bildirileri, AÜB, Ankara, 1985. | |
| 5 | Atagök, Talha, Yeniden Müzeciliği Düşünmek, Yıldız Teknik Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 1999. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 4 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||