|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | VURAL AKBOĞA (vuralakboga@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET EMİN DEDE, RECEP TEK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türkiye Türkçesinin şekil bilgisi özelliklerini öğretmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler, Türkiye Türkçesinin şekil bilgisi özelliklerini öğrenir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Öğrenciler kelimelerin türünü belirler. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Öğrenciler kelimeleri şekil bilgisi özellikleri bakımından inceleyebilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kelime türleri, kelimenin görevleri, fiilimsi türleri, cümlenin ögeleri ve kelime grupları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kelime Türleri: İsimler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Kelimenin Görevleri: Sıfatlar (Çeşitleri ve Görevleri), Zamirler (Çeşitleri ve Görevleri) | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Kelimenin Görevleri: Sıfatlar (Çeşitleri ve Görevleri), Zamirler (Çeşitleri ve Görevleri) | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Kelime Türleri: Fiiller | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Fiil Türleri ve Görevleri | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 6 | Fiilimsiler: Sıfat-Fiiller, Zarf-Fiiller, İsim-Fiiller | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 7 | Fiilimsilerin Görevleri | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Cümlenin Ögeleri (Yüklem, Özne, Nesne) | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 10 | Cümlenin Ögeleri (Yer Tamlayıcısı, Zarf Tümleci, Cümle Dışı Unsur) | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Kelime Grupları: İsim Tamlaması VE İyelik Grupları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 12 | Kelime Grupları: Sıfat Tamlaması, Birleşik İsim Grubu | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Kelime Grupları: Tekrar Grubu, Aitlik Grubu | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Kelime Grupları: Edat ve Ünlem Grubu, Unvan Grubu, Birleşik Fiil Grubu, Sayı Grubu | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Kelime Grupları: Fiilimsi Grupları (Zarf-Fiil Grubu, Sıfat-Fiil Grubu, İsim-Fiil Grubu) | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ergin, Muharrem,Türk Dil Bilgisi, Bayrak Yayınevi, İstanbul 2002. | |
| 2 | Korkmaz, Zeynep Türkiye Türkçesi Grameri (Sekil Bilgisi), Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, 2003. | |
| 3 | Karaağaç, Günay, Türkçenin Dilbilgisi, Akçağ Yayınları, Ankara, 2012. | |
| 4 | Banguoğlu, Tahsin, Türkçenin Grameri, TDK Yayınları, Ankara, 2007. | |
| 5 | Eker, Süer, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, Ankara, 2002. | |
| 6 | Karahan, Leyla, Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, Ankara, 2002, | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 4 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 4 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 114 | ||