|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TÜLAY AVCI TAŞKIRAN (tulayavci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrenciye dans ve oyun kavramlarına bağlı olarak Türk Halk danslarının kökenini, tarihi gelişimini ve Anadolu sahası özelinde Türk Halk danslarının bugününü göstermektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dans ve oyun kavramlarını tanımlar. |
PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Dansın diğer halkbilimi unsurlarıyla ilişkisini açıklar. |
PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türk Halk Danslarının yöresel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dansın kaynağı ve gelişimi Dansın çeşitleri ve işlevleri Türk Halk Danslarının temel özellikleri Türk Halk Danslarının tarihi gelişimi Türk Halk Danslarının yöresel özellikleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dans ve Oyun Kavramlarının tanım ve özellikleri | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Dansın kaynağı ve gelişimi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Dansın diğer folklor unsurlarıyla ilişkisi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | Dansın çeşitleri ve fonksiyonları | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 | Modern Danslar ve Halk Dansları | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 | Modern Danslar ve Halk Dansları | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | Türk Halk Danslarının tanımı ve özellikleri | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türk Halk Danslarının kökeni ve tarihi gelişimi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | Türk Halk Danslarının kökeni ve tarihi gelişimi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | Türk Halk Dansları üzerine yapılan çalışmalar hakkında bilgi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | Türk Halk Dansları ile ilgili terimler | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 | Türk Halk Danslarının yöresel özellikleri hakkında bilgi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Türk Halk Danslarının yöresel özellikleri hakkında bilgi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Türk Halk Danslarının yöresel özellikleri hakkında bilgi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | And, Metin , Türk Köylü Dansları, Ankara,1974. | |
| 2 | Ataman, Sadi Yaver , 100 Halk Oyunu, İstanbul: Yapı Kredi Bankası Yay,1974. | |
| 3 | Demirsipahi, Cemil , Türk Halk Oyunları, Ankara: Türk Tarih Kurumu,1975. | |
| 4 | Gazimihal, Mahmut Ragıp , Türk Halk Oyunları Kataloğu I-II-III,Ankara: Kültür Bakanlığı Yay,1997. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 6 | 36 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 6 | 36 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 136 | ||