|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | YÜCEL ÖZDEMİR (ozdemiryucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Nazarî bilgilerin paralelinde uygulamalı olarak anlatılan dersin sonucunda öğrencinin uygulama yapabilme becerisini kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Uygulamalı müzik çalışması yapabilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. PÇ-25 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Alanında öz güveni yüksek akademik anlamda ve kişilik olarak etkin ve yetkin bilim adamı olurlar. |
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı sunumlar hazırlayıp sunacak donanıma sahip olurlar. |
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Toplumsal bilinç ve etik anlayışa sahip bireyler olurlar. |
PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Uygulamalı halk müziği, halk çalgıları ve etnomüzikoloji. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Müziğin doğuşu ve tarihsel gelişimi, işlevleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Kültür sistemi içinde müzik, Türk müziği ve batı müziği ses sistemleri, günümüz Türkiyesinde müzik türleri, Türk müziği, ses sistemine dayalı müzik türleri, batı müziği ses sistemine dayalı müzik türleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Kültür sistemi içinde müzik, Türk müziği ve batı müziği ses sistemleri, günümüz Türkiyesinde müzik türleri, Türk müziği ses sistemine dayalı müzik türleri, batı müziği ses sistemine dayalı müzik türleri. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Kırık havaların yerel sanatçı kayıtlarından ve canlı performans eşliğinde dinletilerek öğrencilere tanıtılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Kırık havaların yerel sanatçı kayıtlarından ve canlı performans eşliğinde dinletilerek öğrencilere tanıtılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 6 | Uzun havaların yerel sanatçı kayıtlarından ve canlı performans eşliğinde dinletilerek öğrencilere tanıtılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 7 | Uzun havaların yerel sanatçı kayıtlarından ve canlı performans eşliğinde dinletilerek öğrencilere tanıtılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Halk çalgılarının tarihsel süreci | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 10 | Halk çalgılarının yapımına teknik açıdan bakış | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Halk çalgılarının yapımına teknik açıdan bakış | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 12 | Telli tezeneli halk çalgıları (Bu bölümde yer alan enstrümanları çalan sanatçıların öğrencilere sunumu) | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Yaylı halk çalgıları (Bu bölümde yer alan enstrümanları çalan sanatçıların öğrencilere sunumu). | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Nefesli halk çalgıları (bu bölümde yer alan enstrümanları çalan sanatçıların öğrencilere sunumu) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Vurmalı halk çalgıları(bu bölümde yer alan enstrümanları çalan sanatçıların öğrencilere sunumu) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Akdoğdu, Onur, Türk Müziğinde Perdeler, Ankara 1994. | |
| 2 | Akdoğdu, Onur, Türk Müziğinde Eser Analizi, İzmir 1993. | |
| 3 | Arseven, Veysel, Açıklamalı Türk Halk Müziği Bibliyografyası, Ankara 1972. | |
| 4 | Bartok, Bela, Küçük Asya’dan Türk Halk Musikisi; Çev. Bülent Aksoy, İstanbul 1991. | |
| 5 | Gazimihal, M.Ragıp, Anadolu Türküleri ve Musikî İstikbalimiz, (Hazırlayan: Metin Özarslan), İstanbul 1928. | |
| 6 | Gazimihal, M.Ragıp, Ülkelerde Kopuz ve Tezeneli Sazlarımız, Ankara 1975. | |
| 7 | Gazimihal, M.Ragıp, Türk Halk Oyunları Kataloğu I-II-III, (Hazırlayan: Nail Tan-Ahmet Çakır), Ankara 1997. | |
| 8 | Gazimihal, M.Ragıp, Türk Nefesli Çalgıları, Ankara 2001. | |
| 9 | Güray, Cenk, Tarihsel Süreç İçinde Makamlar, İstanbul 1997. | |
| 10 | Kaynar, Ümit, Türk Halk Kültürü ve Müziği, İstanbul 1996. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 4 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||