|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | YÜCEL ÖZDEMİR (ozdemiryucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlara, eğitimde kullanılan ölçme araçlarına ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemlere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Konuyla ilgili temel kavram ve yaklaşımları öğreneceklerdir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Dünyada ve Türkiye’de yapılan çocuk oyunu araştırmaları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-21 Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Çocuk oyunlarının yapısı, bağlamı, icrası ve işlevlerini çok yönlü açıklayabilecek ve yorumlayabileceklerdir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-10 Yapılan özgün akademik çalışmalarla Türk Halk Bilimi disiplinine yenilik getirebilecek bilimsel sonuçlara ulaşabilirler. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Temel kavramlar ve yaklaşımlar, dünyada ve Türkiye’de çocuk oyunu ve oyuncakları araştırmaları, Türk çocuk oyunlarının yapısı, bağlamı ve işlevleri ve çocuk oyuncakları hakkında bilgi verilecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Oyun kavramı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Oyun kavramı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Çocukluğun tarihi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Dünyada ve Türkiye’de çocuk oyunu araştırmaları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Dünyada ve Türkiye’de çocuk oyunu araştırmaları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 6 | Dünyada ve Türkiye’de çocuk oyunu araştırmaları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 7 | Popüler kültür ve çocuk | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türk çocuk oyunlarının yapısı (ad, oyuncu, araç, mekân, kalıp söz ve hareketler, kural, ödül, ceza vs.) | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 10 | Türk çocuk oyunlarının yapısı (ad, oyuncu, araç, mekân, kalıp söz ve hareketler, kural, ödül, ceza vs.) | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Türk çocuk oyunlarının yapısı (ad, oyuncu, araç, mekân, kalıp söz ve hareketler, kural, ödül, ceza vs.) | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 12 | Türk çocuk oyunlarının icrası | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Türk çocuk oyunlarının icrası | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 14 | Türk çocuk oyunlarının işlevleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 15 | Türk çocuk oyunlarının işlevleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Huizinga, Johan, Homo Ludens, Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1995. | |
| 2 | Postman, Neil, Çocukluğun Yok oluşu, İmge Kitabevi, 1995. | |
| 3 | And, Metin, Oyun ve Bügü, Yapı Kredi Yayınları, 2003. | |
| 4 | Güney, Neslihan, Popüler Kültür ve Çocuk, Dipnot Yayınları, Ankara, 2007. | |
| 5 | Onur, Bekir, Oyuncaklı Dünya, Dost Yayınları, 2002. | |
| 6 | Onur, Bekir, Türkiye’de Çocukluğun Tarihi, İmge Kitabevi, 2005. | |
| 7 | Yayın, Nerin, Oyun Tekerlemeleri Üzerine Bir İnceleme, Ege Fakültesi Yayınları, 2009. | |
| 8 | Çocukluk Özel Sayısı, Kebikeç Dergisi, 19. sayı, 2005. | |
| 9 | Oğuz, M. Öcal, Ersoy, Petek, Yaşayan Geleneksel Çocuk Oyunları, Gazi Üniv. Yay., Ankara 2007. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 4 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||