|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | RECEP TEK (receptek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RECEP TEK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Halk Bilimi öğrencilerine halk baytarlığı ve botaniğinin genel bilgilerini kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Halk baytarlığı ve botaniği konusundaki genel bilgileri öğrenirler. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Bitki ve hastalık isimleri konusunda bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Derste öğrenilen bilgilerin alan araştırmasında uygulayabilirler. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-21 Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Halk Bilimi öğrencilerine halk baytralığı ve botaniği hakında genel bilgi vemek ve alan araştırması yönetemlerini kullanma tecrübesi kazandırmak. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Halk baytarlığı ve botaniği ve ilgili diğer dallar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Halk baytarlığı ve botaniği halk bilimi açısından önemi, bitkilerin isimlendirilmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Bitkilerin isimlendirilmesi, bitkilerin kullanılan kısımları ve bilimsel isimlendirilmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Halk baytarlığı ve botaniği çalışmalarının planlanması | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Saha çalışması esasları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 6 | Mülakat teknikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 7 | Mülakat teknikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Mülakat uygulamaları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 10 | Materyal toplama | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Toplanan materyalin saklanması, herbaryum hazırlama teknikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 12 | Elde edilen bilginin değerlendirilmesi, bitkilere verilen mahalli isimler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Türkiye’nin değişik bölgelerindeki hastalık isimleri ve vücut kısımlarına verilen isimler vb. hususlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Genel değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Genel değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Dağı, Fahri, Türk Halk Anlatılarından Halk Hekimliği ve Baytarlığı Üzerine Bir Araştırma, Balıkesir, 2013. | |
| 2 | Roux, Jean-Poul, Orta Asya’da Kutsal Bitkiler ve Hayvanlar. (çev: Aykut Kazancıgil ve Lale Arslan), Kabalcı Yayınları, İstanbul 2005. | |
| 3 | Artun, Erman, Türk Halkbilimi, Kitabevi, İstanbul 2009 | |
| 4 | Alpteki, Ali Berat, Halk Bilimi Araştırmaları, Akçağ Yay., Ankara 2011. | |
| 5 | Artun, Erman, Türk Halk Bilimi, Karahan Yay., 2011. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 2 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||