|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Karşılaştırmalı kültür biliminin temel kavram ve yaklaşımlarını, kültür değişmelerini medya-kültür/edebiyat etkileşimini kavratmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Karşılaştırmalı kültür bilimi araştırmalarının tarihini, temel kavramları ve yaklaşımlarını kavrar. |
PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türkiye’deki kültür değişmelerini, sözlü kültürden yazılı kültür geçişi, medya- kültür ve edebiyat etkileşimini açıklayabilir. |
PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Radyonun yanında gazete ve dergilerle Türk kültürü ve edebiyatı ilişkisini açıklayabilir ve yorumlayabilir. |
PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Kültür değişmelerini ve nedenlerini açıklayabilir. |
PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu derste dünyada ve Türkiye’de karşılaştırmalı kültür biliminin tarihi, temel kavram ve yaklaşımları ile konuları, Türkiye’deki kültür değişmeleri, sözlü kültürden yazılı kültüre geçiş, medya-kültür ve edebiyat etkileşimi, radyonun yanında gazete ve dergilerle Türk kültürü ve edebiyatı ilişkisi tartışılacak ve değerlendirilecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kültür bilimi araştırmalar tarihi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Kültür biliminin temel konuları, kavram ve yaklaşımları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Kültür değişmeleri ve sözlü kültürden yazılı kültüre geçiş | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Medya- kültür ve edebiyat etkileşimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Yazılı medya ve tiyatro (sözlü ve yazılı kültür tiyatrosu) | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 6 | Mizah basını ve çizgi/öykü roman | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 7 | Magazin basını ve kültür değişmeleri | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Medya, kültür/edebiyat ve siyaset etkileşimi | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 10 | Birinci sözlü kültürden ikinci sözlü kültüre geçiş | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Birinci sözlü kültürden ikinci sözlü kültüre geçiş | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 12 | Radyo ve kültür değişmeleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Radyo ve edebiyat (sözlü ve yazılı edebiyat) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Radyo ve tiyatro (sözlü ve yazılı kültür tiyatrosu) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Özdemir, Nebi, Medya, Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2008. | |
| 2 | Özdemir, Nebi, Kültür Ekonomisi ve Yönetimi, Hacettepe Yayıncılık, Ankara 2012. | |
| 3 | Özdemir, Nebi, “Türk Edebiyatı ve Medya”, Milli Folklor,70, 2006, s. 7-21. | |
| 4 | Koloğlu, Orhan, Osmanlı’dan 21. Yüzyıla Basın Tarihi, Pozitif Yay., İstanbul 2006. | |
| 5 | Dinçmen, Gülben, Radyolu Yıllar, Geniş Kitaplık Yayınları, İstanbul 2007. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 3 | 9 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 92 | ||