|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖMER KIRMIZI (omerkrmz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Sözlü kültür ortamı, âşıklık geleneği ve kahvehaneler, Garp Ocakları ve ordu şairleri ile yüzyıllara göre Âşık edebiyatının önemli temsilcileri ile eserleri hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sözlü ve yazılı kültür ortamı/ortamları kavramları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Âşık edebiyatı ürünlerinin sözlü kültür bağlamındaki yaratım, aktarım ve yayılma koşullarını kavrar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Âşık edebiyatının kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Âşık edebiyatı ve kahvehane ilişkisini kavrar. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Garp Ocakları ve ordu şairleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Yüzyıllara göre Âşık edebiyatının önemli temsilcilerini ve bunların eserlerini tanır. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sözlü kültür ortamı, âşıklık geleneği ve kahvehaneler, Garp Ocakları ve ordu şairleri ile yüzyıllara göre Âşık edebiyatının önemli temsilcileri ile eserleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı | Anlatma, Tartışma |
| 2 | Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı | Anlatma, Tartışma |
| 3 | Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı | Anlatma, Tartışma |
| 4 | XVI. Yüzyıl Âşık Edebiyatı, Temsilcileri ve Eserlerinin İncelenmesi | Anlatma, Tartışma |
| 5 | XVI. Yüzyıl Âşık Edebiyatı, Temsilcileri ve Eserlerinin İncelenmesi | Anlatma, Tartışma, Proje Sunumu |
| 6 | XVII. Yüzyıl Âşık Edebiyatı, Temsilcileri ve Eserlerinin İncelenmesi | Anlatma, Tartışma, Proje Sunumu |
| 7 | XVII. Yüzyıl Âşık Edebiyatı, Temsilcileri ve Eserlerinin İncelenmesi | Anlatma, Tartışma, Proje Sunumu |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | XVIII. Yüzyıl Âşık Edebiyatı, Temsilcileri ve Eserlerinin İncelenmesi | Anlatma, Tartışma, Proje Sunumu |
| 10 | XVIII. Yüzyıl Âşık Edebiyatı, Temsilcileri ve Eserlerinin İncelenmesi | Anlatma, Tartışma, Proje Sunumu |
| 11 | XIX. Yüzyıl Âşık Edebiyatı, Temsilcileri ve Eserlerinin İncelenmesi | Anlatma, Tartışma, Proje Sunumu |
| 12 | XIX. Yüzyıl Âşık Edebiyatı, Temsilcileri ve Eserlerinin İncelenmesi | Anlatma, Tartışma, Proje Sunumu |
| 13 | XIX. Yüzyıl Âşık Edebiyatı, Temsilcileri ve Eserlerinin İncelenmesi | Anlatma, Tartışma, Proje Sunumu |
| 14 | XX. Yüzyıl Âşık Edebiyatı, Temsilcileri ve Eserlerinin İncelenmesi | Anlatma, Tartışma, Proje Sunumu |
| 15 | XX. Yüzyıl Âşık Edebiyatı, Temsilcileri ve Eserlerinin İncelenmesi | Anlatma, Tartışma, Proje Sunumu |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Prof.Dr. Aziz, Aysel, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Ankara 2008 | |
| 2 | Oğuz, Öcal; Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay, Ankara 2010 | |
| 3 | Tan, Nail; Halkbilimi (Folklor), Genel Bilgiler, Abo ayınevi. | |
| 4 | Örnek, Sedat Veyis, Türk Halk Bilimi, Kültür Bakalığı Yayınları, 1995 | |
| 5 | Karabaş, Seyfi, Bütüncül Türk Budun Bilimine Doğru, ODTÜ yay.,1981 | |
| 6 | Yıldırım, Dursun, Türk Bitiği, Akçağ Yay., Ankara 1998 | |
| 7 | Köprülü, M. Fuad, Saz Şairleri, Akçağ Yayınları, Ankara 2002 | |
| 8 | Kabaklı, Mehmet; Âşık Edebiyatı, Türk Edebiyatı Vakfı | |
| 9 | Günay, Umay, Türkiye’de Aşık Tarzı Şiir Geleneğinde Rüya Motifi, Akçağ Yay., Ankara 2007 | |
| 10 | Çobanoğlu, Özkul; Aşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü, Akçağ Yay. Ankara 2000 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||