|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖMER KIRMIZI (omerkrmz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Söz ve ezgi ilişkisini kavratmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Söz ve ezgi ilişkisini açıklayabilir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türk dünyasında çalgıları ve müzikleri tanıyabilir. |
PÇ-5 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, halk bilgisi ürünlerinin yaratım, aktarım ve icra süreçlerini kavrayarak halk hayatına ilişkin değişim-dönüşümleri çözümleyeceklerdir. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kültürlerin etkileşiminde müziğin rolünü açıklayabilir. |
PÇ-6 Türk halk bilgisi alanındaki kuram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibidirler ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilirler. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-21 Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Müzik ve söz ilişkisini, Türk dünyası çalgı ve müziklerini karşılaştırmalı inceleme. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Çalgı yapımı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Çalgı aletlerinin yapımına ilişkin anlatılar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Müzik ve söz ilişkisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | Müziğin sözlü kültür anlatılarındaki etkisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 | Müziğin sözlü kültür anlatılarındaki etkisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 | Türk dünyasında çalgılar ve ezgiler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | Türk dünyasında çalgılar ve ezgiler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Orta Asya’dan Anadolu’ya taşınan çalgılar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | Orta Asya’dan Anadolu’ya ezgiler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | Balkan çalgıları ve ezgileri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | Kafkasya çalgıları ve ezgileri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 | Irak ve Suriye Türkmenlerinde çalgılar ve ezgiler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | İran Türkmenlerinde çalgılar ve ezgiler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Kırım Tatarlarında çalgılar ve ezgiler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Akdoğdu, Onur, Türk Müziğinde Perdeler, Ankara 1994. | |
| 2 | Akdoğdu, Onur, Türk Müziğinde Eser Analizi, İzmir 1993. | |
| 3 | Akdoğdu, Onur, Türk Müziğinde Eser Analizi, İzmir 1993. | |
| 4 | Arseven, Veysel, Açıklamalı Türk Halk Müziği Bibliyografyası, Ankara 1972. | |
| 5 | Ögel, Bahaeddin, İslamiyetten Önce Türk Kültür Tarihi, Türk Tarih Kurumu Yay. Ankara 1988. | |
| 6 | Bartok, Bela, Küçük Asya’dan Türk Halk Musikisi; Çev. Bülent Aksoy, İstanbul 1991. | |
| 7 | Gazimihal, M.Ragıp, Ülkelerde Kopuz ve Tezeneli Sazlarımız, Ankara 1975. | |
| 8 | Gazimihal, M.Ragıp, Türk Halk Oyunları Kataloğu I-II-III, (Hazırlayan: Nail Tan-Ahmet Çakır), Ankara 1997. | |
| 9 | Gazimihal, M.Ragıp, Türk Nefesli Çalgıları, Ankara 2001. | |
| 10 | Güray, Cenk, Tarihsel Süreç İçinde Makamlar, İstanbul 1997. | |
| 11 | Kaynar, Ümit, Türk Halk Kültürü ve Müziği, İstanbul 1996. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 3 | 9 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 91 | ||