|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ADEM ÖGER (adem.oger@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Özellikle Avrupa’da yaşayan Türk göçmenlerinin kültürü üzerinde durulup göçmenlerin kültürel unsurlarında yaşanan değişim ve dönüşümler incelenecektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Avrupa ülkeleri ve Avrupa’da yaşayan Türk toplulukları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Dil, din, sosyal normlar, vb. kurumların milli kimliği taşımadaki işlevini ve önemini kavrar. |
PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Avrupa ülkelerinde yaşayan Türklerin halk inançları konusunda bilgi sahibi olur. |
PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Avrupa ülkelerinde yaşayan Türklerin halk kültürü uygulamalarında meydana gelen değişimler ve dönüşümler konusunda bilgi sahibi olur. |
PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-4 Halk kültürüne dair geliştirilen yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu yöntemlere uygun ders planları ve aktiviteleri hazırlayıp uygulayabileceklerdir. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygular. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Özellikle Avrupa’da yaşayan Türk göçmenlerinin kültürü üzerinde durulup göçmenlerin kültürel unsurlarında yaşanan değişim ve dönüşümler incelenecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş: Göç kavramı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Türkiye’den Avrupa’ya işçi göçü ve nedenleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Göç alan ülkeler ve işgücü arayışının nedenleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | Genel anlamda göçün, bireylerin ve kuşakların sosyo-kültürel durumları üzerine etkileri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 | Dil, din, sosyal normlar, vb. kurumların milli kimliği taşımadaki işlevi ve önemi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 | Avrupa’ya işçi göçü ve halkbilimi çalışmalarındaki önemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | Avrupa’ya işgücü göçü ve bu konuda farklı sosyal disiplinlerce yapılan çalışmalar. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Almanya’da yaşayan Türkler ve sosyo-kültürel durumları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | Hollanda’da yaşayan Türkler ve sosyo-kültürel durumları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | Avusturya’da yaşayan Türkler ve sosyo-kültürel durumları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | Diğer Avrupa ülkelerinde yaşayan Türkler ve sosyo-kültürel durumları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 | Göçü yaşayan bireylerin Türkiye’deki sosyo-kültürel durumları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Avrupa’ya işgücü göçü ve sonuçlarıyla ilgili belgesel izleme- yorumlama. | Anlatma Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Avrupa’ya işgücü göçü ve sonuçlarıyla ilgili belgesel izleme- yorumlama. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Chanbers, İan, Göç Kültür Kimlik (Çev.Mehmet Beşikçi), Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2014. | |
| 2 | Edt.Yolcu, Mehmet Ali, Diaspora ve Kimlik, Kömen Yayınları, Konya, 2015. | |
| 3 | Göka, Erol, Türk’ün Göçebe Ruhu: İstanbul, Timaş Yayınları, Ankara, 2010. | |
| 4 | Arık, Remzi, Oğuz, Coğrafyadan Vatana, İstanbul, Kültür Bakanlığı, Yayını, 1990. | |
| 5 | Yıldırım, Dursun, “Coğrafya’dan Vatan’a Geçiş ve Vatan ile Göç Ediş Problemi”, Türk Bitiği (s. 134-144), Ankara: Akçağ Yayını,(1998 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 3 | 15 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||