|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ELİF ESRA ÖNEN DEDE (elif.onen@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET EMİN DEDE, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste Türk halk tiyatrosu kapsamındaki temel kavram ve yaklaşımlarla Köy Seyirlik Oyunları, Karagöz, Meddahlık, Kukla, Ortaoyunu ve çağdaş yorumlar tartışılacak ve uygulamalı halk bilimi kapsamında değerlendirilecektir | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türk halk tiyatrosu kapsamındaki temel kavram ve yaklaşımları öğrenir |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Köy Seyirlik Oyunları, Karagöz, Meddahlık, Kukla ve Ortaoyunu gibi geleneksel tiyatro geleneklerini açıklayabilecek ve yorumlayabilecektir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Çağdaş yorumları açıklayabilecek ve yorumlayabilecektir. |
PÇ-1 Türk Halk Bilimi Bölümü mezunları, alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olurlar. PÇ-2 Halkbilimine dair belli başlı teorileri ve uygulamaları öğrenmiş olacaklardır. PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk Halk Tiyatrosu: Temel kavramlar ve yaklaşımlar köy seyirlik oyunları karagöz meddahlık kukla ortaoyunu tuluat tiyatrosu çağdaş gösteriler ve sanatçıları, uygulamalı halk bilimi İle ilişkilendirilmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Temel kavramlar ve yaklaşımlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Temel kavramlar ve yaklaşımlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Köy seyirlik oyunları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Köy seyirlik oyunları ve uygulamalı halk bilimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Karagöz | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 6 | Karagöz uygulamalı halk bilimi | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 7 | Meddahlık | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Meddahlık ve uygulamalı halk bilimi | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 10 | Ortaoyunu | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Ortaoyunu ve uygulamalı halk bilimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 12 | Kukla ve uygulamalı halk bilimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Tuluat tiyatrosu ve uygulamalı halk bilimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Çağdaş gösteriler, sanatçılar ve gelenekse Türk Tiyatrosu | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Genel değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Elçin, Şükrü, . Anadolu Köy Orta Oyunları . Türk Kültürü Araştırma Enstitüsü Yayınları, Ankara, 1991. | |
| 2 | And, Metin, Geleneksel Türk Tiyatrosu. İstanbul: İnkılap Kitabevi 1985 . | |
| 3 | Oral, Ünal, . Kukla Kitabı, Kitabevi Yay., İstanbul,2005. | |
| 4 | Özdemir, Nutku, Türk Halk Tiyatrosu, Türk Edebiyatı Tarihi 2.c. Ankara, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay.,2006. | |
| 5 | Sönmez, Süleyman, Karagöz Kitabı, Kitabevi Yay., İstanbul, 2000. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 4 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||