|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | RECEP TEK (receptek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET EMİN DEDE, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste öğrenciler halkın estetik anlayışı içerisinde oluşan resim anlayışlarının gelişim evrelerini anlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Halkın resim anlayışı hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Modern resim anlayışının gelişiminde halk resminin rolünün kavrar. |
PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Halk resminin uygulama örnekleri hakkında bilgi sahibi olur ve benzer çalışmalar yapabilir. |
PÇ-3 Halkbilimi teori ve kuramlarını epistemolojik temelleri ile öğrenerek mesleki yaşamlarında topladıkları malzemeye uygulayabileceklerdir. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Halk resminin tanımı ve içeriği, uygulama örnekleri, Dünya’da ve Türkiye’de halk resminden etkilenen sanat akımları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Halk resmi: tanımı, kapsamı ve içeriği | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Halk resminin gelişim evreleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Halk resminin gelişim evreleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Taşbaskı resimler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Gölge oyunu tasvirleri | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 6 | Kaligrafik (yazı-resim) resimler | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 7 | Camaltı resimler | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çeyiz sandıkları vb. eşya üzerinde yer alan resimler | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 10 | Duvar resimleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Ulaşım araçları üzerindeki resimler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
| 12 | Çeyiz sandıkları vb. eşya üzerinde yer alan resimler | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Dünya’da ve Türkiye’de halkın gündelik yaşamından etkilenen resim anlayışları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Dünya’da ve Türkiye’de halkın gündelik yaşamından etkilenen resim anlayışları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Aksel, Malik, Sanat ve Folklor, Kapı Yay., İstanbul, 2011. | |
| 2 | Aksel, Malik, Anadolu Halk Resmi, Kapı Yay., İstanbul, 2010. | |
| 3 | And, Metin Minyatürlerle Osmanlı İslam Mitologyası, YKY Yay., İstanbul, 2000. | |
| 4 | And, Metin Minyatürlerle Osmanlı İslam Mitologyası, YKY Yay., İstanbul, 2000. | |
| 5 | Özhan, Mevlüt, Kukla Ve Gölge Tiyatrosu Karagöz - Kukla Tasviri Yapımı Ve Oynatımı Kukla Ve Sahneler, Bursa Kültür A.Ş., Bursa, 2014. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 2 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||