|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TUGBA GÖNEL SÖNMEZ (tugbagonel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Devletlerin siyasi ideolojileri ve uluslar arası ilişkilerinin oluşmasında halk bilimi unsurlarının kullanımı yöntemlerini incelemek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler derslerde siyaset ve halk bilim ilişkilerini kavrar |
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Siyasi tarih içinde halk biliminin rolünü inceler |
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Günümüz Siyasi söylemlerini halk bilimi açsından değerlendirebilir |
PÇ-7 Topluma dair bilgi üretirler ve ürettikleri bilgiyi karşılaşılan ekonomik, sosyal ve teknolojik problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-8 Kültüre ait temel unsurları çözümleyebilecek ve bunlardan elde ettikleri çıkarımlarla toplumun kimliğini koruyan bilgi kanallarının korunmasında aktif rol alarak toplumsal kimliğimizin korunmasına hizmet edeceklerdir. PÇ-9 Kültürler arası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanmasında ve yorumlanmasında gereken donanımı kazanarak bunları kullanabileceklerdir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Siyaset Halk Bilimi İlişkisi, Dünya’da ve Türkiye’de Halkbilimi Çalışmaları, UNESCO, Siyasi söylem analizi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Siyaset ve Halk Bilimi ilişkisi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Dünya’da Siyasi Olaylar ve Halk Bilimi İlişkisi : Almanya Örneği | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Dünya’da Siyasi Olaylar ve Halk Bilimi İlişkisi : İngiltere Örneği | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | Dünya’da Siyasi Olaylar ve Halk Bilimi İlişkisi : Fransa Örneği | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 | Dünya’da Siyasi Olaylar ve Halk Bilimi İlişkisi : Japonya Örneği | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 | Dünya’da Siyasi Olaylar ve Halk Bilimi İlişkisi : Finlandiya Örneği | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | Dünya’da Siyasi Olaylar ve Halk Bilimi İlişkisi : İspanya Örneği | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dünya’da Siyasi Olaylar ve Halk Bilimi İlişkisi : Sovyet Cumhuriyetler Birliği Örneği | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | Dünya’da Siyasi Olaylar ve Halk Bilimi İlişkisi : Türk Dünyası Örneği | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | Türkiye’de Yaşayan Siyasi Olaylar ve Halkbilimi Çalışmaları | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | Türkiye’de Halk Bilimi Çalışmaları ve Üniversiteler | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 | UNESCO ve Uluslar arası ilişkiler | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Örneklerle Siyasi Söylem Analizi | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Genel Değerlendirme | Anlatma ,Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Özdemir, Nebi vd., Dünya Halk Bilimi Çalışmaları Tarihi, Milli Folklor Yayınları, Ankara, 2003 | |
| 2 | M. Öcal Oğuz. (Edt),Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay, Ankara, 2012 | |
| 3 | M. Öcal Oğuz vd., Halk Bilimi Kuramlar ve Yaklaşımlar 1, Geleneksel Yayıncılık, Ankara, 2008 | |
| 4 | M. Öcal Oğuz vd., Halk Bilimi Kuramlar ve Yaklaşımlar 2, Geleneksel Yayıncılık, Ankara, 2005 | |
| 5 | M. Öcal Oğuz vd., Halk Bilimi Kuramlar ve Yaklaşımlar 3, Geleneksel Yayıncılık, Ankara, 2009 | |
| 6 | Öztürkmen, Arzu, Folklor ve Milliyetçilik, İletişim Yay. İstanbul, 1998. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 3 | 15 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||