|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | RUHİ ERDEM ÇELEBİ (recelebi@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HAVVA EZGİ DOĞRU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin yabancı dildeki yayınları takip etmesinin alt yapısını oluşturmak, sosyal bilimlerdeki temel kavramların ve metinlerin İngilizcelerini okumalarını ve anlamalarını sağlamak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Siyaset bilimindeki temel tartısmalara vakıf olurlar |
PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, PÇ-8 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Siyaset Bilimi’nin kapsamını, yöntemini ve konusunu açıklayabilmek |
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, |
|
| DÖÇ-3 | Siyaset Bilimi alanındakı guncel tartısmaları, haberleri ve gazete yazılarını takip edebilirler. |
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, PÇ-8 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. PÇ-9 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, |
|
| DÖÇ-4 | İngilizce'de kamu yönetimine dair nedensellik belirten cümleler, paragraflar kurabilir. |
PÇ-8 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Derste siyaset, sosyal sınıflar, devlet, iktidar, kamusal alan, feminizm, çevrecilik, küreselleşme konuları tartışılır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş: İngilizce Öğrenmek | Sözlü anlatım |
| 2 | İngilizce Seviye Tespit Testi / Okuma ve Yazma İçeriği | Sözlü anlatım |
| 3 | Okuma Öncesi Aşamasında Beyin Fırtınası / Nedensellik İçeren Cümleler Oluşturma I | Sözlü anlatım |
| 4 | Okumada 'Tarama' ve 'Özarama' Yöntemleri / Nedensellik İçeren Cümleler Oluşturma II | Sözlü anlatım |
| 5 | Beyin fırtınası, özarama, tarama yöntemleri alıştırmaları için okuma parçası analizi ve nedensel cümle kurma egzersizleri | Sözlü anlatım |
| 6 | 'Basit Cümle' ve 'Düşünceleri İfade Etme' için Alıştırmalar | Sözlü anlatım |
| 7 | Genel tekrar ve tartisma | Sözlü anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çıkarsama yapma ve bir metnin ana fikrini bulma alıştırmaları I | Sözlü anlatım |
| 10 | Çıkarsama yapma ve bir metnin ana fikrini bulma alıştırmaları II | Sözlü anlatım |
| 11 | Yazma Teknikleri I: Giriş-Gelişme-Sonuç Bölümleri | Sözlü anlatım |
| 12 | Yazma Teknikleri II: Gelişme Bölümüne Odaklanmak | Sözlü anlatım |
| 13 | Yazma Becerisi Geliştirme I: Cümleden Paragrafa | Sözlü anlatım |
| 14 | Yazma Becerisi Geliştirme II: Paragraftan makaleye | Sözlü anlatım |
| 15 | Okuma ve Yazma Yöntemleri Genel Tekrar ve Alıştırmalar | Sözlü anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bülent Kandiller, A.Velioğlu, Reader at Work, METU Press, Ankara, 1996. | |
| 2 | Deniz Atikoğlu, P. Tankut, Basics of Writing, METU Press, Ankara, 2007. | |
| 3 | Raymond Murphy, Essential Grammar in Use, Cambridge University Press, Cambridge, 2015. | |
| 4 | Cesur Öztürk, Building Skills for Profiency, Pelikan Yayınları, Ankara, 2020. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Makaleler, gazete haberleri ve slaytlar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 114 | ||