|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RUHİ ERDEM ÇELEBİ (recelebi@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HAVVA EZGİ DOĞRU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin yabancı dildeki yayınları takip etmesinin alt yapısını oluşturmak, sosyal bilimlerdeki temel kavramların ve metinlerin İngilizcelerini okumalarını ve anlamalarını sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Siyaset bilimindeki temel tartısmalara vakıf olurlar |
PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, PÇ-8 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Siyaset Bilimi’nin kapsamını, yöntemini ve konusunu açıklayabilmek |
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, |
|
DÖÇ-3 | Siyaset Bilimi alanındakı guncel tartısmaları, haberleri ve gazete yazılarını takip edebilirler. |
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, PÇ-8 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. PÇ-9 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, |
|
DÖÇ-4 | İngilizce'de kamu yönetimine dair nedensellik belirten cümleler, paragraflar kurabilir. |
PÇ-8 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Derste siyaset, sosyal sınıflar, devlet, iktidar, kamusal alan, feminizm, çevrecilik, küreselleşme konuları tartışılır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş: İngilizce Öğrenmek | Sözlü anlatım |
2 | İngilizce Seviye Tespit Testi / Okuma ve Yazma İçeriği | Sözlü anlatım |
3 | Okuma Öncesi Aşamasında Beyin Fırtınası / Nedensellik İçeren Cümleler Oluşturma I | Sözlü anlatım |
4 | Okumada 'Tarama' ve 'Özarama' Yöntemleri / Nedensellik İçeren Cümleler Oluşturma II | Sözlü anlatım |
5 | Beyin fırtınası, özarama, tarama yöntemleri alıştırmaları için okuma parçası analizi ve nedensel cümle kurma egzersizleri | Sözlü anlatım |
6 | 'Basit Cümle' ve 'Düşünceleri İfade Etme' için Alıştırmalar | Sözlü anlatım |
7 | Genel tekrar ve tartisma | Sözlü anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çıkarsama yapma ve bir metnin ana fikrini bulma alıştırmaları I | Sözlü anlatım |
10 | Çıkarsama yapma ve bir metnin ana fikrini bulma alıştırmaları II | Sözlü anlatım |
11 | Yazma Teknikleri I: Giriş-Gelişme-Sonuç Bölümleri | Sözlü anlatım |
12 | Yazma Teknikleri II: Gelişme Bölümüne Odaklanmak | Sözlü anlatım |
13 | Yazma Becerisi Geliştirme I: Cümleden Paragrafa | Sözlü anlatım |
14 | Yazma Becerisi Geliştirme II: Paragraftan makaleye | Sözlü anlatım |
15 | Okuma ve Yazma Yöntemleri Genel Tekrar ve Alıştırmalar | Sözlü anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bülent Kandiller, A.Velioğlu, Reader at Work, METU Press, Ankara, 1996. | |
2 | Deniz Atikoğlu, P. Tankut, Basics of Writing, METU Press, Ankara, 2007. | |
3 | Raymond Murphy, Essential Grammar in Use, Cambridge University Press, Cambridge, 2015. | |
4 | Cesur Öztürk, Building Skills for Profiency, Pelikan Yayınları, Ankara, 2020. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Makaleler, gazete haberleri ve slaytlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |