|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA ARSLAN (m.arslan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye'nin anayasal devlet yapısını, merkezi ve yerel kamu örgütlenme biçimini ve yetki paylaşımını analiz etmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye'nin Anayasal idari yapısının analiz eder. |
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-4 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye Cumhuriyeti'nin merkezi yönetimi ve yerel yönetimleri arasındaki ilişkiyi açıklar. |
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Coğrafi ve fonksiyonel yerinden yönetim birimlerinin yapı ve yönetsel süreçlerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-4 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye cumhuriyeti Anayasal devlet teşkilatı, merkezi yönetim, yerel yönetimler, | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkiye'nin Yönetim Yapısına Hakim Anayasal İlkeler | Sözlü Anlatım |
2 | Merkezi Yönetim/Başkent Teşkilatı/Cumhurbaşkanlığı/Bakanlar Kurulu | Sözlü Anlatım |
3 | Başkente Yardımcı Kuruluşlar/Danıştay/Sayıştay/Devlet Planlama Teşkilatı/Milli Güvenlik Kurulu | Sözlü Anlatım |
4 | Taşra Teşkilatı Giriş/ İl İdaresi | Sözlü Anlatım |
5 | İlçe İdaresi/Bucak İdaresi/Taşra Teşkilatında Bölgesel Örgütlenmeler | Sözlü Anlatım |
6 | Yer Yönünden Yerinden Yönetim Kuruluşları (Yerel Yönetimler) | Sözlü Anlatım |
7 | İl Özel İdaresi | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Belediye İdaresi | Sözlü Anlatım |
10 | Büyükşehir Belediyesi | Sözlü Anlatım |
11 | Köy, Mahalle İdaresi | Sözlü Anlatım |
12 | Hizmet Yerinden Yönetim Kuruluşları | Sözlü Anlatım |
13 | Kamu Kurumu Niteliğinde Meslek Kuruluşları | Sözlü Anlatım |
14 | Düzenleyici Ve Denetleyici Üst Kurulla | Sözlü Anlatım |
15 | Radyo Televizyon Üst Kurulu | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şeref GÖZÜBÜYÜK, Türkiye’nin Yönetim Yapısı, Turhan Yayınevi, Ankara, 2010. | |
2 | İlber ORTAYLI, Türkiye Teşkilat ve İdare Tarihi, Cedit Neşriyat Yayınları, 2008. | |
3 | Bilal ERYILMAZ, Kamu Yönetimi, Okutman Yayınları, İstanbul, 2010. | |
4 | Ayman Güler, Birgül (2010). Türkiye'nin Yönetimi: Yapı, İmge Kitabevi, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak kitap, makale |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı | 5 | 1 | 5 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 132 |