|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. |
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | İşaret dilini aktif kullanır ve kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır. |
PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilinin tüm teknik alanlardaki karşılıklarıyla öğrenmek. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkiye'de ve dünya'da işaret dili, İşaret dili parmak alfabesi | Sözlü anlatım |
2 | aile bireyleri ve akrabalar,vücudumuz | Sözlü anlatım |
3 | Sağlık, fiiller | Sözlü anlatım |
4 | sıfatlar, zıt anlamlı kelimeler | Sözlü anlatım |
5 | sayılar, matematik işaretleri ve ölçüler | Sözlü anlatım |
6 | duygular, zaman ve dilimleri | Sözlü anlatım |
7 | taşıtlar ve trafik, renkler,spor ve spor kulüpleri | Sözlü anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | okul ve eğitim, ısıtma araçları ve yakacaklar | Sözlü anlatım |
10 | giyecek ve takılar, yiyecek ve içecekler | Sözlü anlatım |
11 | ev ve ev eşyaları, meslekler, el takımları ve makineler | Sözlü anlatım |
12 | bitkiler ve hayvanlar,müzik ve müzik aletleri | Sözlü anlatım |
13 | isimler | Sözlü anlatım |
14 | yönler,hava ve coğrafi terimler, deyimler | Sözlü anlatım |
15 | türkiye'nin illeri, ülkeler | Sözlü anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türk işaret dili sözlüğü, MEB | |
2 | Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret dili | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 96 |