|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT DEMİREL (murat.demirel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, PÇ-8 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
DÖÇ-2 | Öğrencilerin iş ortamı ile ilgili çeşitli metinleri okuyarak ana fikirleri ve detayları kavrayabilmelerini, metinlerdeki içerik ile ilgili sebep-sonuç ilişkisini anlayabilmelerini, metindeki bilgilerden yola çıkarak çıkarımda ve tahminlerde bulunabilmelerini sağlamak. |
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrencilerin Uygun başlangıç, geçiş ve bitiş ifadelerini kullanarak iş ile ilgili konuşmaları başlatıp sürdürebilmelerini; İş projesi için kısa sunumlar yaparak sunum becerilerini sergileyebilmelerini sağlamak. |
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-4 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İşletme Bilimine İlişkin İngilizceye Giriş | Sözlü Anlatım |
2 | Olay Çalışması: ‘Rudmore Press Ltd.’ | Sözlü Anlatım |
3 | Olay Çalışması: ‘ Gremby Country Council’ | Sözlü Anlatım |
4 | Olay Çalışması: ‘The Omega Organization’ | Sözlü Anlatım |
5 | Olay Çalışması: ‘Want to Open a Foreign Franchise? Read This First!’ | Sözlü Anlatım |
6 | Olay Çalışması: ‘Shareholders Walk Out at Philip Morris’ | Sözlü Anlatım |
7 | Değerlendirme Çalışması | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Olay Çalışması: ‘Selling with Fear’ | Sözlü Anlatım |
10 | Olay Çalışması: ‘The Sweet Smell of Subliminal Perception’ | Sözlü Anlatım |
11 | Olay Çalışması: ‘A Profitable Diversion’ | Sözlü Anlatım |
12 | Olay Çalışması: ‘Secretaries’ New Power’ | Sözlü Anlatım |
13 | Olay Çalışması: ‘ Positioned for Change’ | Sözlü Anlatım |
14 | Olay Çalışması: ‘Producing Ecologically Correct Clothing’ | Sözlü Anlatım |
15 | Değerlendirme Çalışması | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Raymond Murphy, Essential Grammar in Use, Cambridge University Press, Cambridge, 2015. | |
2 | Cesur Öztürk, Building Skills for Profiency, Pelikan Yayınları, Ankara, 2020. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 112 |