|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUSTAFA GÜVEN (mustafaguven@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere iş ve uğraşı terapisi kapsamında karşılaşacakları hastalıklar hakkında genel bilgi vermek ve iş ve uğraşı terapisinde kullanılan yöntemleri anlatmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İş ve uğraşı terapisini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Aktivite ve görev analizlerini yapabiir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İş ve uğraşı terapisinin tıbbi rehabilitasyondaki önemini sıralayabilir. |
PÇ-4 Tıbbi rehabilitasyonda temel değerlendirme prensiplerini bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Terapötik prosesi planlayabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İş ve uğraşı terapisinin tanımı; iş ve uğraşı terapisinde temel prensipler ve beceriler; değerlendirme, motivasyon ve öğrenme konuları detaylı olaraka verilecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin tanıtımı. İş ve uğraşı terapisinin tanımı ve kullanıldığı hastalıklar. İş ve uğraşı terapisinin hastalardaki amaçları. | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
| 2 | İş ve uğraşı terapisinin genel prensipleri- Fonksiyonel reedukasyon | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
| 3 | İş ve uğraşı terapisinin genel prensipleri- Günlük yaşam aktiviteleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
| 4 | İş ve uğraşı terapisinin genel prensipleri- Günlük yaşam aktiviteleri, Ev işleri eğitimi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
| 5 | İş ve uğraşı terapisinin genel prensipleri- Ev işleri ve ev-mekan düzenlemesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
| 6 | İş ve uğraşı terapisinin genel prensipleri- kendine yardım aletleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
| 7 | Ortopedik hastalıklarda iş ve uğraşı terapisinin kullanımı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ortopedik hastalıklarda iş ve uğraşı terapisinin kullanımı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
| 10 | Nörolojik hastalıklarda iş ve uğraşı terapisinin kullanımı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
| 11 | Nörolojik hastalıklarda iş ve uğraşı terapisinin kullanımı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
| 12 | El ve el bileği yaralanmalarında iş ve uğraşı terapisinin kullanımı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
| 13 | Pediatrik hastalıklarda iş ve uğraşı terapisinin kullanımı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
| 14 | Pediatrik hastalıklarda iş ve uğraşı terapisinin kullanımı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
| 15 | Pediatrik hastalıklarda iş ve uğraşı terapisinin kullanımı, İş ve uğraşı terapisinde kullanılan ekipmanlar, Final sınavı için hazırlık | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ders notları kullanılacaktır. | |
| 2 | Ergoterapi Teorileri, Modeller ve Uygulama, Gonca BUMİN, Burcu Semin AKEL, Çiğdem ÖKSÜZ, Hipokrat Kitabevi | |
| 3 | Ergoterapiye Giriş, Esra AKI, Esma ÖZKAN, Hipokrat Kitabevi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 8 | 10 | 80 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 5 | 15 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 181 | ||