|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜŞRA NUR FINDIK (busranurfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere iş ve uğraşı terapisi kapsamında karşılaşacakları hastalıklar hakkında genel bilgi vermek ve iş ve uğraşı terapisinde kullanılan yöntemleri anlatmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İş ve uğraşı terapisini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Aktivite ve görev analizlerini yapabiir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İş ve uğraşı terapisinin tıbbi rehabilitasyondaki önemini sıralayabilir. |
PÇ-4 Tıbbi rehabilitasyonda temel değerlendirme prensiplerini bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Terapötik prosesi planlayabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İş ve uğraşı terapisinin tanımı; iş ve uğraşı terapisinde temel prensipler ve beceriler; değerlendirme, motivasyon ve öğrenme konuları detaylı olaraka verilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı. İş ve uğraşı terapisinin tanımı ve kullanıldığı hastalıklar. İş ve uğraşı terapisinin hastalardaki amaçları. | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
2 | İş ve uğraşı terapisinin genel prensipleri- Fonksiyonel reedukasyon | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
3 | İş ve uğraşı terapisinin genel prensipleri- Günlük yaşam aktiviteleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
4 | İş ve uğraşı terapisinin genel prensipleri- Günlük yaşam aktiviteleri, Ev işleri eğitimi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
5 | İş ve uğraşı terapisinin genel prensipleri- Ev işleri ve ev-mekan düzenlemesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
6 | İş ve uğraşı terapisinin genel prensipleri- kendine yardım aletleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
7 | Ortopedik hastalıklarda iş ve uğraşı terapisinin kullanımı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ortopedik hastalıklarda iş ve uğraşı terapisinin kullanımı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
10 | Nörolojik hastalıklarda iş ve uğraşı terapisinin kullanımı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
11 | Nörolojik hastalıklarda iş ve uğraşı terapisinin kullanımı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
12 | El ve el bileği yaralanmalarında iş ve uğraşı terapisinin kullanımı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
13 | Pediatrik hastalıklarda iş ve uğraşı terapisinin kullanımı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
14 | Pediatrik hastalıklarda iş ve uğraşı terapisinin kullanımı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
15 | Pediatrik hastalıklarda iş ve uğraşı terapisinin kullanımı, İş ve uğraşı terapisinde kullanılan ekipmanlar, Final sınavı için hazırlık | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ders notları kullanılacaktır. | |
2 | Ergoterapi Teorileri, Modeller ve Uygulama, Gonca BUMİN, Burcu Semin AKEL, Çiğdem ÖKSÜZ, Hipokrat Kitabevi | |
3 | Ergoterapiye Giriş, Esra AKI, Esma ÖZKAN, Hipokrat Kitabevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 10 | 80 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 3 | 5 | 15 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |