|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜŞRA NUR FINDIK (busranurfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BÜŞRA NUR FINDIK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Etik, ahlak ve deontolojiyi öğretmek, fizyoterapi etik kurallarını öğreterek benimsetmek, klinik ve araştırma etiği arasındaki farkları öğretmek amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Etik, ahlak, mesleki otonomi ve deontoloji kavramlarını tanımlayabilir ve davranışlarında uygulayabilir. |
PÇ-13 Alanında ve insan ilişkilerinde etik olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ekip üyelerinin hak ve sorumluluklarını açıklayabilir ve multidisipliner ekip çalışmasına katılabilir. |
PÇ-12 Birlikte çalışmaya yatkındır. PÇ-13 Alanında ve insan ilişkilerinde etik olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ulusal/uluslar arası etik deklerasyon kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-13 Alanında ve insan ilişkilerinde etik olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Klinikte olası etik problemleri belirleyebilir ve çözüm yolları üretebilir. |
PÇ-13 Alanında ve insan ilişkilerinde etik olur. PÇ-24 Toplumdaki var olan sorunlara yönelik çözüm odaklı çalışmalar ortaya koyar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Etik ve ahlak ve deontoloji kavramları, bunların sağlık alanına ve fizyoterapiye olan katkı ve etkileri, klinik etik, araştırma etiği, etik sorunlar ve çözümlerini kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Etik kavramı (etik nedir, etik kurallar) deontoloji nedir? | Anlatma, soru-cevap. |
2 | Sağlık personeli sağlık personeli, hasta- sağlık personeli, hasta yakını- sağlık personeli ilişkilerinde deontoloji | Anlatma, soru-cevap. |
3 | Rehabilitasyonda ekip çalışması nedir? Ekip çalışmasının özellikleri ve önemi, ekip çalışması kavramları ve modelleri nelerdir? | Anlatma, soru-cevap. |
4 | Etik ve hukuk kavramı | Anlatma, soru-cevap. |
5 | İş ve uğraşıda etik kavramlar ve araştırma etiği | Anlatma, soru-cevap. |
6 | Hasta hakları, çocuk hakları ve sağlık profesyonellerinin çalışma prensipleri ve mesleki deontoloji | Anlatma, soru-cevap. |
7 | Mesleki deontoloji ve ulusal/uluslar arası etik deklerasyonlar | Anlatma, soru-cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Etik İhlaller-Nazi İnsan Deneyleri | Anlatma, soru-cevap. |
10 | Nurnberg Bildirgesi | Anlatma, soru-cevap. |
11 | Etik İhlaller- Talidomit Faciası | Anlatma, soru-cevap. |
12 | Helsinki Bildirgesi | Anlatma, soru-cevap. |
13 | Etik İhlaller- Tuskegee Sfiliz Deneyi | Anlatma, soru-cevap. |
14 | CIOMS İlkeleri | Anlatma, soru-cevap. |
15 | Final Haftası Hazırlık | Anlatma, soru-cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sağlık Programları Meslek Etiği, Editör: Dr. Şükrü KELEŞ, Ankara Nobel Tıp Kitapevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |