|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MERVE TÜRKOĞLU (merveturkoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Davranış Bilimleri dersinin amacı insan davranışının psikolojik ve sosyolojik belirleyicilerine, davranış bilimlerinin diğer sosyal bilimler ile ilişkisine, insan davranışının duyum-algılama-öğrenme-motivasyon-kişilik boyutları arasındaki ilişkiye, insan davranışı ve kültür arasındaki ilişkisine yönelik bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Davranış bilimlerinin temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-23 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. PÇ-40 İnsan davranışını etkileyen faktörleri bilir. PÇ-41 İnsan ve grup davranışının psikolojik ve sosyolojik etkenlerini bilir. PÇ-42 İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Davranışın psikolojik belirleyicilerinden kişilik, duyum, algı, öğrenme, stres süreçlerini açıklayabilir. |
PÇ-40 İnsan davranışını etkileyen faktörleri bilir. PÇ-42 İnsan davranışını açıklarken gelişim ve kişilik kuramlarından faydalanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Davranışın sosyolojik ve psikolojik belirleyicilerinden kültür, tutum ve güdülenme, iletişim kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-39 İnsan davranışının toplum ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. PÇ-40 İnsan davranışını etkileyen faktörleri bilir. PÇ-41 İnsan ve grup davranışının psikolojik ve sosyolojik etkenlerini bilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Davranış bilimlerinin diğer sosyal bilimler ile ilişkisi, davranış ve motivasyon arasındaki ilişki, davranış ile duyum-algılama-öğrenme arasındaki ilişki, davranış ve kültür ilişkisi, davranışı etkileyen faktörler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Davranış Bilimlerinin Diğer Sosyal Bilimler ile İlişkisi | Anlatım |
| 2 | Davranış Bilimlerinin Temel Kavramları Davranış Bilimlerinde Kullanılan Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Anlatım |
| 3 | Kişilik | Anlatım |
| 4 | Kişilik Kuramları I | Anlatım |
| 5 | Kişilik kuramları II | Anlatım |
| 6 | Kimlik | Anlatım |
| 7 | Güdülenme ve İhtiyaçlar | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Stres ve stresle Başa çıkma | Anlatım |
| 10 | Algılama ve Davranış | Anlatım |
| 11 | Öğrenme ve Davranış | Anlatım |
| 12 | Kişilerarası İletişim | Anlatım |
| 13 | Kültür ve Davranış | Anlatım |
| 14 | Tutumlar | Anlatım |
| 15 | Davranış Bouzklukları | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Amerikan Psikiyatri Birliği. (2018). DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru El Kitabı. (Çev. Ertuğrul Köroğlu). | |
| 2 | Güney, S. (2018). Davranış Bilimleri. Nobel Akademik Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projeksiyon cihazı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||