Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

KOZAKLI MESLEK YÜKSEKOKULU / İUT212 - İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ

Kodu: İUT212 Adı: KLİNİK PROBLEM ÇÖZME-II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUHAMMET ÖZALP (muhammetozalp@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Teknikerlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları vakalarda (ortopedik, kardiopulmoner problemler veya spor yaralanmaları) bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Biyopsikososyal model içinde yer alan yapıları tanımlayabilir. PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir.
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar.
PÇ-23 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Kanıta dayalı uygulama basamaklarını açıklayabilir ve farklı vakalara uygulayabilir. PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir.
PÇ-3 Öğrenme ve özel eğitimin temel kavramlarını bilir.
PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir.
PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir.
PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir.
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar.
PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir.
PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir.
PÇ-32 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlıdır.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Farklı vakalarda kısa ve uzun dönem hedefler belirleyebilir, değerlendirme ve müdahale süreçlerini açıklayabilir. PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir.
PÇ-2 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir.
PÇ-3 Öğrenme ve özel eğitimin temel kavramlarını bilir.
PÇ-4 Tıbbi rehabilitasyonda temel değerlendirme prensiplerini bilir.
PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir.
PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir.
PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir.
PÇ-11 Bağımsız çalışabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-12 Birlikte çalışmaya yatkındır.
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar.
PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir.
PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir.
PÇ-19 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir.
PÇ-24 Toplumdaki var olan sorunlara yönelik çözüm odaklı çalışmalar ortaya koyar.
PÇ-32 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlıdır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Vakayla ilgili öğrencilerin ve danışmanların hazırlığı, grup çalışması ile vakanın klinikte değerlendirilmesi, biopsikososyal modele dayalı problem listesinin oluşturulması ve kanıta dayalı verilerle oluşturulan tedavi yaklaşımlarının sınıf içi ortamda tartışmaya açılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
2 Biyopsikososyal model Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
3 Kanıta dayalı uygulama Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
4 Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
5 Vakaların gruplar tarafından danışmanlar eşliğinde değerlendirilmesi Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
6 Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
7 Bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problem listesinin oluşturulması, kişisel ve çevresel faktörlerin belirlenmesi Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin sunulması Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
10 Vakayı temel alan iş uğraşı yaklaşımlarının sunulması Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
11 Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesi Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
12 Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
13 İlgili literatür örneklerinin sunumu Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
14 İlgili literatür örneklerinin sunumu Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
15 Final sınavları hazırlık Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ders notları kullanılacaktır.
2 Konulalarla lgili güncel makaleler
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 10 1 10
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 7 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 4 5 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 4 5 20
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 2 5 10
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 9 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 9 9
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 121