|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHAMMET ÖZALP (muhammetozalp@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Teknikerlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları vakalarda (ortopedik, kardiopulmoner problemler veya spor yaralanmaları) bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Biyopsikososyal model içinde yer alan yapıları tanımlayabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-23 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Kanıta dayalı uygulama basamaklarını açıklayabilir ve farklı vakalara uygulayabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-3 Öğrenme ve özel eğitimin temel kavramlarını bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir. PÇ-32 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlıdır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Farklı vakalarda kısa ve uzun dönem hedefler belirleyebilir, değerlendirme ve müdahale süreçlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-2 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. PÇ-3 Öğrenme ve özel eğitimin temel kavramlarını bilir. PÇ-4 Tıbbi rehabilitasyonda temel değerlendirme prensiplerini bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir. PÇ-11 Bağımsız çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-12 Birlikte çalışmaya yatkındır. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir. PÇ-19 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-24 Toplumdaki var olan sorunlara yönelik çözüm odaklı çalışmalar ortaya koyar. PÇ-32 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlıdır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Vakayla ilgili öğrencilerin ve danışmanların hazırlığı, grup çalışması ile vakanın klinikte değerlendirilmesi, biopsikososyal modele dayalı problem listesinin oluşturulması ve kanıta dayalı verilerle oluşturulan tedavi yaklaşımlarının sınıf içi ortamda tartışmaya açılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
2 | Biyopsikososyal model | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
3 | Kanıta dayalı uygulama | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
4 | Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
5 | Vakaların gruplar tarafından danışmanlar eşliğinde değerlendirilmesi | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
6 | Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
7 | Bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problem listesinin oluşturulması, kişisel ve çevresel faktörlerin belirlenmesi | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin sunulması | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
10 | Vakayı temel alan iş uğraşı yaklaşımlarının sunulması | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
11 | Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesi | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
12 | Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
13 | İlgili literatür örneklerinin sunumu | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
14 | İlgili literatür örneklerinin sunumu | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
15 | Final sınavları hazırlık | Tartışma, Anlatma, Problem Çözme, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ders notları kullanılacaktır. | |
2 | Konulalarla lgili güncel makaleler | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 10 | 1 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 4 | 5 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 5 | 10 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |