|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FİZYOTERAPİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUHAMMET ÖZALP (muhammetozalp@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Fizyoterapide kanıta dayalı uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak, uygulamaları kanıt düzeyine göre sınıflayabilmek ve analiz edebilmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kanıta dayalı uygulamaları tanımlayabilir. |
PÇ-1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Klinik soru oluşturabilir. |
PÇ-3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kanıt düzeyi yüksek araştırma sonuçlarını rehabilitasyon alanında kullanabillir. |
PÇ-3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Uygulanan tedavilerin bilimsel temelini açıklayabilir. |
PÇ-9 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlıdır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Fizyoterapide kanıta dayalı uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve tartışmak | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanımlar | Anlatma, Soru - Cevap |
| 2 | Önemi | Anlatma, Soru - Cevap |
| 3 | Uygulama Süreci | Anlatma, Soru - Cevap |
| 4 | Kanıt Düzeyleri | Anlatma, Soru - Cevap |
| 5 | Klinik Problem için Soru Oluşturma | Anlatma, Soru - Cevap |
| 6 | Sistematik Araştırma Yapma | Anlatma, Soru - Cevap |
| 7 | Kanıtları Değerlendirme | Anlatma, Soru - Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Karar Verme | Anlatma, Soru - Cevap |
| 10 | Başarıyı Ölçme | Anlatma, Soru - Cevap |
| 11 | Kanıtları Uygulama | Anlatma, Soru - Cevap |
| 12 | Klinik Örnekler | Anlatma, Soru - Cevap |
| 13 | Klinik Örnekler | Anlatma, Soru - Cevap |
| 14 | Klinik Örnekler | Anlatma, Soru - Cevap |
| 15 | Klinik Örnekler | Anlatma, Soru - Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ders notları kullanılacaktır. | |
| 2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Kanıta Dayalı Yaklaşımlar - 2019, Gül Şener, Türkiye Klinikleri Özel Sayı | |
| 3 | Kanıta Dayalı Elektroterapi, Edibe Yakut | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 4 | 16 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 2 | 2 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 62 | ||