|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İLAHİYAT | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUSTAFA SAĞLAM (mustafasaglam@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA SAĞLAM, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Mezun olduktan sonra ya Kur’an Kursu Öğreticiliği ya da erkeklerden imam veya müezzin olarak görev yapacak olan öğrencilerin, Kur’an öğretimine pratik olarak hazırlanmalarını sağlanması amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kur'an-ı Kerim'i, harflerinin mahreçlerine ve tecvid kurallarına göre yüzünden okuyabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Belirlenen sure ve ayetleri ezberden okuyabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Makamla Kur'an okuyabilir |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Asım kıraatıyla birlikte diğer kıraatları genel olarak tanıyabilir |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-5 | Tâlim Usulü ile Kur'an okuyabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-6 | Kur’an ayetlerini, manaya uygun olarak gereken yerlerde sesini yükselterek veya alçaltarak temsili olarak okuyabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-7 | Önemli gün ve gecelere uygun ayetleri aşır şeklinde okuyabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu dersin içeriği Kur'an'da uygulanması gereken kurallar ve gerekli tecvid kaideleri ayrıca harflerin doğru telaffuzlarının (ta’lîm) uygulamalı olarak öğretilmesi ve bazı aşr-ı şeriflerin ezberlenmesidir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Necm 1-25.Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 2 | Duhan 1-8.Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 3 | İbrahim 35-41.Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 4 | Ali İmran 190-194.Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 5 | Mümin 7-9.Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 6 | Enam 160-165.Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 7 | Müminun 1-11.Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Araf 54-58.Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 10 | Ali İmran 169-173/Hadîd 20-24.Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 11 | Zümer 71-74/Kasas 83-88.Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 12 | 29,30. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 13 | Mushaf İşaretleri, Hatim indirmek, secde Ayetleri. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 14 | Ayetlerin sonunda ayete uygun söz söylemek. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 15 | Kur'an tilaveti ve musiki, Ücretle Kur'an okumak. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması İkili Çalışma Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kur'ân-ı Kerîm | |
| 2 | İsmail Karaçam,Kur'an-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma Kaideleri,İstanbul-1980 | |
| 3 | Abdurrahman Çetin,Kur'an Okuma Esasları,Bursa-2015 | |
| 4 | Sıtkı Gülle,Açıklamalı Örnekleriyle Tecvid İlmi,İstanbul,2005 | |
| 5 | Rahim Tuğral,Anahatlarıyla Kur'ân Tecvidi,İzmir-2009. | |
| 6 | Ahmed Madazlı,Tecvid İlmi,Kayseri-1994 | |
| 7 | Şeyh Abdurrahman Karabaşî(904/1498),Karabaş Tecvidi,İstanbul-1323. | |
| 8 | Yavuz Fırat,Kur'an Tilavetinin Kuralları,Kayseri-2014 | |
| 9 | Abdullah Benli,Hafs Rivayetiyle Asım Kıraatinin Tecvid Kuralları,Kayseri-2015 | |
| 10 | Mustafa Sağlam, Kur'an Tecvîdi, Kimlik Yayınları, Kayseri 2020. | |
| 11 | Eymen Ruchdi Suveyd, et-tecvîd el-Musavver, (trc. Mustafa Sağlam), Dâru'l-Ğavsânî li'd-Dirâsâti'l-Kur'aniyye, Beyrut 2019. | |
| 12 | Yahyâ el-Ğavsânî, Teysîru Ahkâmi't-Tecvîd, (trc. Mustafa Sağlam), Dâru'l-Ğavsânî li'd-Dirâsâti'l-Kur'aniyye, İstanbul 2018. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Teorik ve uygulamalı. Projeksiyon cihazı, bilgisayar ve ses kayıt cihazlarından faydalanılmaktadır. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 8 | 5 | 20 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 148 | ||