Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / İLH219 - İLAHİYAT

Kodu: İLH219 Adı: ARAP DİLİ VE EDEBİYATI III Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İLAHİYAT
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET SIDDIK ÖZALP (mehmetozalp@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
YAHYA YAŞAR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencinin bilgilerini ana kaynaklarından doğru bir şekilde okumasını sağlamak, Arapça yazılmış kaynaklardan araştırma yapmasına, klasik ve modern metinleri okuyup anlamasına, kendisini Arapça ifade edebilmesine yardımcı olmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Arap dili ve dilbilgisinin özellikleri hakkında temel bilgilere sahip olabilir. PÇ-6 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Muzari fiilin nasbı ve cezmi hakkında bilgi sahibi olabilir. PÇ-6 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÇ-17 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir.
PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 İki fiili cezmeden edatlar, ef’al-i hamse hakkında bilgi sahibi olabilir. PÇ-6 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÇ-18 İslami ilimlerin gelişim süreçleri hakkında analiz yapar.
PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Lazım fiil ve muteaddi fiil hakkında bilgi sahibi olabilir. PÇ-6 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÇ-18 İslami ilimlerin gelişim süreçleri hakkında analiz yapar.
PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Arapça metinleri okuyup tercüme edebilecek hale gelebilir. PÇ-6 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÇ-18 İslami ilimlerin gelişim süreçleri hakkında analiz yapar.
PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Müstesna, munada, inne ve benzeri edatlar, kâne fiili ve benzeri yardımcı fiiller, atıf, ma’tuf ve ma’tuf aleyh, vb. hakkında bilgi sahibi olabilir. PÇ-6 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Araştırma yapmak için sözlük yardımıyla kaynak eserlerde araştırma yapma becerisini kazanabilir. PÇ-6 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÇ-18 İslami ilimlerin gelişim süreçleri hakkında analiz yapar.
PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 Gördüğü konularla ilgili Arapça cümleleri Türkçe cümlelere çevirebilir. PÇ-6 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÇ-18 İslami ilimlerin gelişim süreçleri hakkında analiz yapar.
PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Arap dilinin özellikleri kuralları öğrenme, Arapça edebi metinler okuma ve kavrama.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Metin okuma, Ahvavu'l Arab Kablel'l-İslam Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması
2 Metin okuma, Ahvavu'l Arab Kablel'l-İslam Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması
3 Metin okuma, Mehabbetü'r-Resul li'l-Ensar Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması
4 Metin okuma, Sabru'r-Resul Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması
5 Metin okuma ve tercüme etme şart edatları ve fonksiyonları Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması
6 Metin okuma, Ahlaku'r-Resul el-Yetimu'l-Azim, Leyletün fi Beyti Ebî Eyyube'l-Ensarî Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması
7 Metin okuma, el-Kaidu'l-Müslim eş-Şuca'u'r-Rahîm Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Sahibu'l-Bişareti'l-Muhammediyye Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması
10 Metin okuma, Revai' min Tarihi'l-Usmanî Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması
11 Metin okuma, Revai' min Tarihi'l-Usmanî 2 Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması
12 Metin okuma, Ekvalun Cemiletun, Kitabu's-Savm Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması
13 Metin okuma,Kitabu's-Savm Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması
14 Metin okuma, Min Kitâbî ahkâmi'ş-Şeriyye Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması
15 Metin okuma,el-Vudûu Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Süleyman el-Umeyrat, en-Nusus el-Arabiyye ed-Diniyye, İstanbul: İFAV yayınları,2019
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Arapça edebi metinler.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 5 5 25
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 6 24
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 6 30
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120