|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET SIDDIK ÖZALP (mehmetozalp@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YAHYA YAŞAR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı öğrencinin bilgilerini ana kaynaklarından doğru bir şekilde okumasını sağlamak, Arapça yazılmış kaynaklardan araştırma yapmasına, klasik ve modern metinleri okuyup anlamasına, kendisini Arapça ifade edebilmesine yardımcı olmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Arap dili ve dilbilgisinin özellikleri hakkında temel bilgilere sahip olabilir. |
PÇ-6 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Muzari fiilin nasbı ve cezmi hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-6 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. PÇ-17 İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İki fiili cezmeden edatlar, ef’al-i hamse hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-6 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. PÇ-18 İslami ilimlerin gelişim süreçleri hakkında analiz yapar. PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Lazım fiil ve muteaddi fiil hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-6 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. PÇ-18 İslami ilimlerin gelişim süreçleri hakkında analiz yapar. PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Arapça metinleri okuyup tercüme edebilecek hale gelebilir. |
PÇ-6 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. PÇ-18 İslami ilimlerin gelişim süreçleri hakkında analiz yapar. PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Müstesna, munada, inne ve benzeri edatlar, kâne fiili ve benzeri yardımcı fiiller, atıf, ma’tuf ve ma’tuf aleyh, vb. hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-6 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Araştırma yapmak için sözlük yardımıyla kaynak eserlerde araştırma yapma becerisini kazanabilir. |
PÇ-6 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. PÇ-18 İslami ilimlerin gelişim süreçleri hakkında analiz yapar. PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Gördüğü konularla ilgili Arapça cümleleri Türkçe cümlelere çevirebilir. |
PÇ-6 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. PÇ-18 İslami ilimlerin gelişim süreçleri hakkında analiz yapar. PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Arap dilinin özellikleri kuralları öğrenme, Arapça edebi metinler okuma ve kavrama. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Metin okuma, Ahvavu'l Arab Kablel'l-İslam | Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması |
2 | Metin okuma, Ahvavu'l Arab Kablel'l-İslam | Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması |
3 | Metin okuma, Mehabbetü'r-Resul li'l-Ensar | Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması |
4 | Metin okuma, Sabru'r-Resul | Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması |
5 | Metin okuma ve tercüme etme şart edatları ve fonksiyonları | Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması |
6 | Metin okuma, Ahlaku'r-Resul el-Yetimu'l-Azim, Leyletün fi Beyti Ebî Eyyube'l-Ensarî | Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması |
7 | Metin okuma, el-Kaidu'l-Müslim eş-Şuca'u'r-Rahîm | Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sahibu'l-Bişareti'l-Muhammediyye | Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması |
10 | Metin okuma, Revai' min Tarihi'l-Usmanî | Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması |
11 | Metin okuma, Revai' min Tarihi'l-Usmanî 2 | Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması |
12 | Metin okuma, Ekvalun Cemiletun, Kitabu's-Savm | Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması |
13 | Metin okuma,Kitabu's-Savm | Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması |
14 | Metin okuma, Min Kitâbî ahkâmi'ş-Şeriyye | Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması |
15 | Metin okuma,el-Vudûu | Anlatma Yöntemi-Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Süleyman el-Umeyrat, en-Nusus el-Arabiyye ed-Diniyye, İstanbul: İFAV yayınları,2019 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Arapça edebi metinler. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 5 | 25 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |