Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / İLH315 - İLAHİYAT

Kodu: İLH315 Adı: DİN EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İLAHİYAT
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı YASEMİN GÜLEÇ (yasemingulec@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
HASAN ÇETİNEL, YASEMİN GÜLEÇ, MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Ders, din eğitimi ile ilgili kavramları, dini gelişim ve öğrenme teorilerini, din eğitimi ve öğretiminin uygulama alanlarını,Türkiye' de din eğitiminin tarihi ve batı ülkelerindeki din eğitimi uygulamaları konusunda bilgilendirmeyi hedeflemektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Din Eğitimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-
DÖÇ-2 Din öğretimini temellendirebilir. PÇ-
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Din Eğitimi tarihi ile ilgili bilgileri sayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Din Eğitimi biliminin oluşum sürecini açıklayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Din Eğitimi biliminin bilimleşme sürecinin gecikme sebeplerini değerlendirebilir. PÇ-
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-6 Din Eğitimi ile dini bilgi arasındaki ilişkiyi kavrayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-7 Din Eğitimi sürecinde uygulanan öğretme yöntem ve teknikleri uygulayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-8 Türkiye'de ve Dünyada Din Eğitimi Uygulamalarını açıklayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Din eğitimiyle ilgili bazı kavramlar, ilkeler, metotlar, diğer dallarla ilişkileri, İslam din eğitiminin tarihi gelişimi, bilim dalı olarak ortaya çıkışı, dini gelişim teorileri,Türkiye'de din eğitiminin tarihi gelişimi ve hukuki dayanakları, din eğitimcisinin yetiştirilmesi, bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamalarını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitimden Din Eğitimine Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
2 Eğitimin ve İlimlerin İslamileştirilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
3 Din Eğitimi, Din Öğretimi, Dini Eğitim Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
4 İslam Eğitimi, İslami Eğitim ve Amaçları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
5 (Dini) Bilgi ve Paylaşımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
6 Bilim, Eğitim Bilimleri ve Din Eğitimi Bilimi (Tanım, Amaçlar) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
7 Din Eğitimi Biliminin Oluşum Serüveni (Batı’da, İslam Dünyasında) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Din Eğitimi Biliminin Oluşumunu Geciktiren Başlıca Nedenler I (Uygulanan Din ve Din Eğitimi Politikaları) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
10 Din Eğitimi Biliminin Oluşumunu Geciktiren Başlıca Nedenler II (Bilim İnsanlarının, Aydınların Din ve Din Eğitimi Alanına Olumsuz Yaklaşımları) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
11 Din Eğitimi Biliminin Oluşumunu Geciktiren Başlıca Nedenler III (Din Eğitimiyle Uğraşanların Bilimselliğe Yaklaşımları; Din Eğitimi Alanının Uygulama İşi Olarak Görülmesi) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
12 Din Eğitimi Biliminin Alanı ve Görevleri I (Kendi Varlığını Ortaya Koymak, DEB Dilini ve Terminolojisini Oluşturmak, Din Eğitimi Faaliyetlerine İlişkin Bilgi ve Teori Üretmek) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
13 Din Eğitimi Biliminin Alanı ve Görevleri II (Din Eğitimini Temellendirme ve Yeni Yönelişleri Belirleme) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
14 Din Eğitimi Biliminin Alanı ve Görevleri III (Din Eğitimi Modelleri Geliştirme ve DKAB-Seçmeli Din Dersleri) Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
15 Yetişkin din eğitimi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Din Eğitimi Bilimi, M. Şevki Aydın
2 Din Eğitimi Bilimine Giriş, C. Tosun
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Webcam, Eğitim Psikolojisi içerikli güncel makaleler ve diğer yayınlar, Ders içeriğine yönelik dijital materyaller

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 16 1 60
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 8 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 5 5
       c) Performans Ödevi 0 0 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 1 1
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60