|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YASEMİN GÜLEÇ (yasemingulec@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HASAN ÇETİNEL, YASEMİN GÜLEÇ, MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders, din eğitimi ile ilgili kavramları, dini gelişim ve öğrenme teorilerini, din eğitimi ve öğretiminin uygulama alanlarını,Türkiye' de din eğitiminin tarihi ve batı ülkelerindeki din eğitimi uygulamaları konusunda bilgilendirmeyi hedeflemektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Din Eğitimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-2 | Din öğretimini temellendirebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Din Eğitimi tarihi ile ilgili bilgileri sayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Din Eğitimi biliminin oluşum sürecini açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Din Eğitimi biliminin bilimleşme sürecinin gecikme sebeplerini değerlendirebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Din Eğitimi ile dini bilgi arasındaki ilişkiyi kavrayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-7 | Din Eğitimi sürecinde uygulanan öğretme yöntem ve teknikleri uygulayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-8 | Türkiye'de ve Dünyada Din Eğitimi Uygulamalarını açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Din eğitimiyle ilgili bazı kavramlar, ilkeler, metotlar, diğer dallarla ilişkileri, İslam din eğitiminin tarihi gelişimi, bilim dalı olarak ortaya çıkışı, dini gelişim teorileri,Türkiye'de din eğitiminin tarihi gelişimi ve hukuki dayanakları, din eğitimcisinin yetiştirilmesi, bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamalarını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitimden Din Eğitimine | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Eğitimin ve İlimlerin İslamileştirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Din Eğitimi, Din Öğretimi, Dini Eğitim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | İslam Eğitimi, İslami Eğitim ve Amaçları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | (Dini) Bilgi ve Paylaşımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Bilim, Eğitim Bilimleri ve Din Eğitimi Bilimi (Tanım, Amaçlar) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Din Eğitimi Biliminin Oluşum Serüveni (Batı’da, İslam Dünyasında) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Din Eğitimi Biliminin Oluşumunu Geciktiren Başlıca Nedenler I (Uygulanan Din ve Din Eğitimi Politikaları) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Din Eğitimi Biliminin Oluşumunu Geciktiren Başlıca Nedenler II (Bilim İnsanlarının, Aydınların Din ve Din Eğitimi Alanına Olumsuz Yaklaşımları) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Din Eğitimi Biliminin Oluşumunu Geciktiren Başlıca Nedenler III (Din Eğitimiyle Uğraşanların Bilimselliğe Yaklaşımları; Din Eğitimi Alanının Uygulama İşi Olarak Görülmesi) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Din Eğitimi Biliminin Alanı ve Görevleri I (Kendi Varlığını Ortaya Koymak, DEB Dilini ve Terminolojisini Oluşturmak, Din Eğitimi Faaliyetlerine İlişkin Bilgi ve Teori Üretmek) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Din Eğitimi Biliminin Alanı ve Görevleri II (Din Eğitimini Temellendirme ve Yeni Yönelişleri Belirleme) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Din Eğitimi Biliminin Alanı ve Görevleri III (Din Eğitimi Modelleri Geliştirme ve DKAB-Seçmeli Din Dersleri) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Yetişkin din eğitimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Din Eğitimi Bilimi, M. Şevki Aydın | |
2 | Din Eğitimi Bilimine Giriş, C. Tosun | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Webcam, Eğitim Psikolojisi içerikli güncel makaleler ve diğer yayınlar, Ders içeriğine yönelik dijital materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |