Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / İLH407 - İLAHİYAT

Kodu: İLH407 Adı: DİNİ HİTABET VE MESLEKİ UYGULAMA Teorik+Uygulama: 0+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İLAHİYAT
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ABDULLAH NAMLI (abdnamli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ZÜLFİKAR DURMUŞ, HACI MEHMET SOYSALDI,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin mesleki açıdan gelişimine yönelik yaygın din eğitimi kavramları, alanları ve başta dini hitabet olmak üzere uygulamalar konusunda genel bilgi kazandırmak ve uygulama yapılmasının sağlanması hedeflenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İlahiyat meslek alanları tanımlayabilir. PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Yaygın din eğitimi ile ilgili kavramları yorumlayabilir PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Cami merkezli din eğitimi ve hizmetlerini örneklendirebilir PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-4 Din görevlisi ve Kur'an kursu öğreticisi niteliklerini analiz edebilir. PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-5 Dini gruplarla Diyanet tarafından verilen din eğitimini eleştirel olarak karşılaştırabilir. PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
Sözlü Sınav
DÖÇ-6 Dini hitabet türlerini tanımlayabilir. PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
Sözlü Sınav
DÖÇ-7 Hutbe ve vaaz edebilme yeterliliğini kazanabilir. PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yaygın eğitim ve din eğitimi, Türkiyede yaygın din eğitimi alanları, yaygın din eğitimi verecek personelin eğitimi ve nitelikleri, dini hitabet çeşitleri, Kur'an kursları programları ve özel öğretim yöntemleri, cami ve Kur'an kurslarında meslek bilgisi uygulamaları hakkında bilgi verilir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hitabetin tanımı, konusu. amacı, önemi, tarihçesi ve hitabet çeşitleri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma
2 Şekil Yönünden Hitabet Çeşitleri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma
3 Kur’an, Hz. Peygamber ve Sahabenin davet ve irşad metodları 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma
4 Dini Merasim ve Dualardan Hutbe ve Özellikleri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma
5 Dini Merasim ve Dualardan Vaaz ve Özellikleri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma
6 Dini hitabet ve ilkeleri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma
7 Cami merkezli dini hitabet: Vaaz 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav
9 Hutbeler 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma
10 Mabed dışı dini hitabet 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma
11 Kuran Kurslarında din eğitimi 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma
12 Yaz Kuran Kurslarında din eğitimi 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma
13 Sosyal din hizmetleri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma
14 Din görevlileri ve nitelikleri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma
15 İslami grupların din eğitimi ve hizmeti anlayışları 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 İsmail Lütfi Çakan, Dini Hitabet Çeşitleri, İlkeleri, Örnekleri, İfav Yayınları, İstanbul, 2023, 27. baskı.
2 Mehmet Soysaldı, Dini Hitabet, Beka Yayınları, İstanbul, 2015.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 1 2
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 3 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120