|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ABDULLAH NAMLI (abdnamli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZÜLFİKAR DURMUŞ, HACI MEHMET SOYSALDI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin mesleki açıdan gelişimine yönelik yaygın din eğitimi kavramları, alanları ve başta dini hitabet olmak üzere uygulamalar konusunda genel bilgi kazandırmak ve uygulama yapılmasının sağlanması hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlahiyat meslek alanları tanımlayabilir. |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Yaygın din eğitimi ile ilgili kavramları yorumlayabilir |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Cami merkezli din eğitimi ve hizmetlerini örneklendirebilir |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Din görevlisi ve Kur'an kursu öğreticisi niteliklerini analiz edebilir. |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Dini gruplarla Diyanet tarafından verilen din eğitimini eleştirel olarak karşılaştırabilir. |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Sözlü Sınav |
DÖÇ-6 | Dini hitabet türlerini tanımlayabilir. |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Sözlü Sınav |
DÖÇ-7 | Hutbe ve vaaz edebilme yeterliliğini kazanabilir. |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yaygın eğitim ve din eğitimi, Türkiyede yaygın din eğitimi alanları, yaygın din eğitimi verecek personelin eğitimi ve nitelikleri, dini hitabet çeşitleri, Kur'an kursları programları ve özel öğretim yöntemleri, cami ve Kur'an kurslarında meslek bilgisi uygulamaları hakkında bilgi verilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hitabetin tanımı, konusu. amacı, önemi, tarihçesi ve hitabet çeşitleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma |
2 | Şekil Yönünden Hitabet Çeşitleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma |
3 | Kur’an, Hz. Peygamber ve Sahabenin davet ve irşad metodları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma |
4 | Dini Merasim ve Dualardan Hutbe ve Özellikleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma |
5 | Dini Merasim ve Dualardan Vaaz ve Özellikleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma |
6 | Dini hitabet ve ilkeleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma |
7 | Cami merkezli dini hitabet: Vaaz | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hutbeler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma |
10 | Mabed dışı dini hitabet | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma |
11 | Kuran Kurslarında din eğitimi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma |
12 | Yaz Kuran Kurslarında din eğitimi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma |
13 | Sosyal din hizmetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma |
14 | Din görevlileri ve nitelikleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma |
15 | İslami grupların din eğitimi ve hizmeti anlayışları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 14: Bireysel Çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İsmail Lütfi Çakan, Dini Hitabet Çeşitleri, İlkeleri, Örnekleri, İfav Yayınları, İstanbul, 2023, 27. baskı. | |
2 | Mehmet Soysaldı, Dini Hitabet, Beka Yayınları, İstanbul, 2015. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |