|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CENGİZ GÜNEŞ (cengizgunes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA IŞIK, FEVZİ YİĞİT, HACI MEHMET SOYSALDI, İDRİS SÖYLEMEZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencinin belirli bir bilimsel alanda/konuda bilgi ve deneyimini artırmasını, özgün, bilime katkı sağlayacak bir bitirme tezi çalışması planlamasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bağımsız olarak bilimsel araştırma yöntemlerine uygun araştırma yapabilir. |
PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Temel kaynakları tarama yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tezin amacını belirleyebilir |
PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Tezin muhtevasını belirleyebilir |
PÇ-12 Din bilimlerine ilişkin tarihi bilgi birikimiyle birlikte, alanıyla ilgili güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve sorunların çözümünde kullanabilme becerisi. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Bilimsel yazma yöntemlerine uygun olarak tezi sunabilir. |
PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriğini araştırma yöntem ve teknikleri, tez yazım ilkeleri oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel araştırma ve yazma yöntemleri 1 | Problem çözme yöntemi |
2 | Bilimsel araştırma ve yazma yöntemleri 2 | Problem çözme yöntemi |
3 | Tezin konusunu belirleme | Problem çözme yöntemi |
4 | Tezin amacının belirlenmesi | Problem çözme yöntemi |
5 | Tezin yönteminin belirlenmesi | Problem çözme yöntemi |
6 | Kaynak araştırması ve veri toplanması | Problem çözme yöntemi |
7 | Kaynak araştırması ve veri toplanması | Problem çözme yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tez konusuna çalışma | Problem çözme yöntemi |
10 | Tez konusuna çalışma | Problem çözme yöntemi |
11 | Tez konusuna çalışma | Problem çözme yöntemi |
12 | Tez konusuna çalışma | Problem çözme yöntemi |
13 | Tez konusuna çalışma | Problem çözme yöntemi |
14 | Tezle ilgili düzeltmeler yapma | Problem çözme yöntemi |
15 | Son okumaları yapma | Problem çözme yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hüseyin Bal, Nitel Araştırma Yöntem ve Teknikleri, İstanbul, Sentez Yayınları, 2016. | |
2 | Kazım Özdamar, Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, İstanbul; Nisan Kitapevi, 2017 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |