|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İDRİS SÖYLEMEZ (idrissoylemez@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İDRİS SÖYLEMEZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı Sanatın bazı araştırmacılar tarafından yapılan tanımları hakkında bilgi sahibi olmak ve sanat eserinde bulunması gereken özellikleri öğrenmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İslam sanatı ve estetik ilişkisini bilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-2 | İslam sanatı ve estetik değerlerini bilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | Tezhip, hat ebru, çini ve diğer sanatlar arasındaki ilişkiyi bilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-4 | Eser ve sanatçı arasında var olan ilişkinin gerekçesini bilir |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tezhib, hat, ebru, minyatür, çini, ahşap, cam v.b. sanatlarının ortaya çıkışları, gelişme aşamalarını örnekleriyle öğrenmek ve önde gelen sanatçılarını tanımak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İslâm Estetiği ve Sanatının Ufukları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
2 | Güzellik ve Estetik Tecrübe | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
3 | İslâm Sanatı ve Resim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
4 | İhsanın Tezahürleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
5 | İslâm Sanatı ve Resim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
6 | İslâm sanatı “tevhid ve tenzih, Tevhid: Mesajın Estetik İfadesi, İhsan | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
7 | Dinî sanat, kutsal sana | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geleneksel sanat ve estetik görüşü | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
10 | İslâm Estetiği ve Sanatının Ufukları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
11 | Güzellik, Hakikat ve Bilgi, Güzellik, İyilik ve Yararlılık, | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
12 | Güzellik ve Ulvîlik ve Estetik Tecrübe ve Temaşa | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
13 | İslâm Estetiği ve Sanatının Kelâmî Boyutları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
14 | Estetik Delil, | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
15 | Güzelliğin Âlemdeki Yeri, İbda’ ve Sanatta Yaratma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | LEAMAN Oliver, Tercüme Nuh YILMAZ, İslam Estetiğine Giriş, İstanbul, 2010 | |
2 | KOÇ Turan, İslam Estetiği, DİB Yayınları İstanbul,2009 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Gezi, sunum, fotoğraf çekme. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 6 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |