| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Modernite ve Modernizm kavramlarını analiz edebilir |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Modernite ve Modernizm kavramlarını analiz edebilir |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Modernite ve Modernizm kavramlarını analiz edebilir |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Mısır ve hint alt kıtasında Kur´ana Çağdaş Yaklaşımları anlatabilir |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 |
Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti döneminde çağdaş Kur´an okumalarının yorumlayabilir. |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Bu derste İslam dünyasındaki klasik ve çağdaş dönem modernleşme hareketlerinin Kuran Yorumlarına ve okumalarına yansıması incelenecektir. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Çağdaşlık ve modernizm kavramlarına giri |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 2 |
Modernizmin İslam dünyasına girişi ve oryantalizm. |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 3 |
Kur´an´a Çağdaş yaklaşımda temel paradigmalar. |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 4 |
Kur´an merkezli ve hadislere Eleştirel bakış. |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 5 |
İçtihad vurgusu İcmayı ve mezhepleri kabul etmeme |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 6 |
Geleneksel birikimin yetersizliği ve israiliyyyata tepki. |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 7 |
Kur´an´ın bütünlüğü |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Kur´an´ın bilime ve akla vurgusu |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 10 |
Seyyid Ahmed Han ve Hint Alt kıtasında modern Kur´an okumaları |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 11 |
M. Abduh ve Mısırdaki Kuran´a Çağdaş Yaklaşımlar |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 12 |
Mehmet Akif ve Sırat-ı Müstakim/sebilürreşad dergis |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 13 |
Elmalılı H. Yazır ve Kuran´ın tefsir ve tercüme projesi. |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 14 |
Türkiyede çağdaş dönemde yazılan Meal edebiyatı |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 15 |
Genel değerlendirme |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Polat, Feti Ahmet. Kur'an'a Çağdaş Yaklaşımlar, İFAv Yayınları, İstanbul, 2014. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|