Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / İLH349 - İLAHİYAT

Kodu: İLH349 Adı: KUR’AN’A ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İLAHİYAT
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı YAHYA YAŞAR (yahyayasar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ZÜLFİKAR DURMUŞ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Modernizmin İslam dünyasını etkilemesini özellikle Kur´an´ın yorumlanması açısından öğrenciye göstermek ve çağdaş Kur´an okumaları hakkında bilgilendirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Modernite ve Modernizm kavramlarını analiz edebilir PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Modernite ve Modernizm kavramlarını analiz edebilir PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Modernite ve Modernizm kavramlarını analiz edebilir PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Mısır ve hint alt kıtasında Kur´ana Çağdaş Yaklaşımları anlatabilir PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti döneminde çağdaş Kur´an okumalarının yorumlayabilir. PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste İslam dünyasındaki klasik ve çağdaş dönem modernleşme hareketlerinin Kuran Yorumlarına ve okumalarına yansıması incelenecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çağdaşlık ve modernizm kavramlarına giri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
2 Modernizmin İslam dünyasına girişi ve oryantalizm. 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
3 Kur´an´a Çağdaş yaklaşımda temel paradigmalar. 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
4 Kur´an merkezli ve hadislere Eleştirel bakış. 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
5 İçtihad vurgusu İcmayı ve mezhepleri kabul etmeme 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
6 Geleneksel birikimin yetersizliği ve israiliyyyata tepki. 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
7 Kur´an´ın bütünlüğü 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
8 Ara Sınav
9 Kur´an´ın bilime ve akla vurgusu 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
10 Seyyid Ahmed Han ve Hint Alt kıtasında modern Kur´an okumaları 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
11 M. Abduh ve Mısırdaki Kuran´a Çağdaş Yaklaşımlar 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
12 Mehmet Akif ve Sırat-ı Müstakim/sebilürreşad dergis 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
13 Elmalılı H. Yazır ve Kuran´ın tefsir ve tercüme projesi. 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
14 Türkiyede çağdaş dönemde yazılan Meal edebiyatı 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
15 Genel değerlendirme 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Polat, Feti Ahmet. Kur'an'a Çağdaş Yaklaşımlar, İFAv Yayınları, İstanbul, 2014.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 2 4
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 2 4
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 55