Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Modernite ve Modernizm kavramlarını analiz edebilir |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Modernite ve Modernizm kavramlarını analiz edebilir |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Modernite ve Modernizm kavramlarını analiz edebilir |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Mısır ve hint alt kıtasında Kur´ana Çağdaş Yaklaşımları anlatabilir |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti döneminde çağdaş Kur´an okumalarının yorumlayabilir. |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu derste İslam dünyasındaki klasik ve çağdaş dönem modernleşme hareketlerinin Kuran Yorumlarına ve okumalarına yansıması incelenecektir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Çağdaşlık ve modernizm kavramlarına giri |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 |
Modernizmin İslam dünyasına girişi ve oryantalizm. |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 |
Kur´an´a Çağdaş yaklaşımda temel paradigmalar. |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 |
Kur´an merkezli ve hadislere Eleştirel bakış. |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 |
İçtihad vurgusu İcmayı ve mezhepleri kabul etmeme |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 |
Geleneksel birikimin yetersizliği ve israiliyyyata tepki. |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 |
Kur´an´ın bütünlüğü |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Kur´an´ın bilime ve akla vurgusu |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 |
Seyyid Ahmed Han ve Hint Alt kıtasında modern Kur´an okumaları |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 |
M. Abduh ve Mısırdaki Kuran´a Çağdaş Yaklaşımlar |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 |
Mehmet Akif ve Sırat-ı Müstakim/sebilürreşad dergis |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 |
Elmalılı H. Yazır ve Kuran´ın tefsir ve tercüme projesi. |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 |
Türkiyede çağdaş dönemde yazılan Meal edebiyatı |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 |
Genel değerlendirme |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Polat, Feti Ahmet. Kur'an'a Çağdaş Yaklaşımlar, İFAv Yayınları, İstanbul, 2014. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|